GI middag

Blir man inte ledsen när man kommer hem från jobbet och kånkar ner all tvätt till tvättstugan och så har JAG bokat fel dag!!! Hade tydligen tvätt tid igår. Fattar inte hur det kunde bli så jag som alltid (inrutad jag vet) har på måndagar.

Men i stället fick jag tid att göra en GI inspirerande middag. Inte för att jag ska bli värsta GI människan nu men det har blivit lite för mycket pasta den senaste tiden.
I dag belv det i stället Sesamstekt lax med citron och gurksallad. Super gott och enkelt.
Salta och peppra laxen och vänd den i sesamfrön, in i ugnen i ca 15-20 min.  Blanda i smått hackad gurka och riven citron i créme fraiche + salt och peppar. Sen kan det vara gott med ruccola till.  På 20 min har man gjort en jätte god middag.

Synd bara att jag fick äta helt själv, Fredric är och klättrar.
Nu ska jag söka lite på Colorado och lite hotell. Sen måste vi boka hyrbil.....Nu är det bara 17 dagar kvar :-).

//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback