Söndag hemma i huset

Vi börjar bli så lata, vi orkar inte gå ner till stora poolen längre utan nu hänger vi bara hemma. Men jag måste säga det igen det är så skönt att bara vara här, ta ett dopp i poolen när det blir för varmt, lägga sig i skuggan och läsa lite bok. Fixa luncherna till barnen och sätta sig här i soffan på terassen och blogga. Perfekt!!
Nu gick Catherine och Fredrik i väg och köpte lite lunch till oss vuxna och just när dom gick i väg ställde sig Adele sig upp helt själv mot bordet, vi har sett att hon är på väg men inte lyckats. Självklart skulle det hända när mamma och pappa är i väg.... Adele har utvecklats så mycket under dessa veckor och kärleken till Walter blir bara större och större även om han är lite svår flörtad i bland och ska på och putta henne. Men tjejer brukar ju falla för lite tuffare killar....
I morgon ska jag och Catherine åka på en båtutflykt och snorkla till 4 olika öar. Utan barn och utan våra killar, ska bli riktigt skönt. Det är inte många dagar kvar här nu på Koh Lanta, längtar att få åka upp till Bangkok i några dagar och shoppa.
Walter gillar utomhus duschen
Gjorde ett försök att ta en bild på min nya klänning...gick sådär.
Adele ligger och slappar i en skön ligg fotölj.
Nu strejkade uppkopplingen med att lägga upp fler bilder så det fick bli allt för idag.
Walter har tyvärr blivit lite uttråkad och längtar hem, att bada i flera timmar är inte lika kul längre. Så det ska faktiskt bli lite skönt att komma hem och att han ska få börja dagis igen, jag tror han behöver den stimulansen.
Sen att all snö skulle kunna vara borta tills nästa söndag skulle bara vara ett plus...
Tills dess ska jag njuta av att gå omkring i bara bikini, äta glass och dricka vin varje dag!!

Mammadag

I morse åkte killarna i väg för att dyka hela dagen, jag och Walter lyxade till det och sov till halv tio.
Sen har vi mammor bara hängt här hemma med barnen och dom har varit som ljus. Walter har sovit i snart över 2 tim. Kan förstå att han sover skönt i ett svalt sovrum där det är helt mörkt. Jag har passat på att sola och fixa lite på datorn.

Igår hade vi en mysig fredag kväll med middag på stranden coh sen gick vi hem och åt godis och tittade på filmen The Hengover, den är så fantastisk rolig. I kväll blir det nog filrm Sex in the city.

Vi har även bokat hotell i Bangkok och det blev ett toppen lyx hotell för ett väldigt bra pris. Gå gärna in och kolla.
Undrar just vad dom säger när vi kommer in där med en ett och två åring... Men lyxigt ska det bli.

Kram från solen!!

Fredag

Sitter hemma ute på terassen och har just ätit lite lunch. Vi satt just och funderade på vilken dag det var och insåg att det redan blivit fredag. Man har verkligen ingen koll på dagarna.
Idag gick vi ner och åt frukost på stranden på ett favoritställe, jag älskar att ääta blandade frukter med yougurt och musli. Frukten här är ju så god och smakar så mycket mer än hemma i Sverige.
Vi märker lite på Walter att han blir lättare rastlösare nu, han har badad timmar i poolen, slängt ner bilarna i poolen som var favoritleken när vi kom. Nu gäller det att hitta på andra saker. Så efter frukosten tog vi en Tuk-Tuk ut till skogen för att titta på elefanter. Det var små bebis elefanter som skulle göra en show. Det blir nog perfekt för W eftersom han älskar djur. Men så fel vi hade... han satt och höll för ögonen och sa åka hem nu mamma.... I stället sken han upp när en tupp och en hund kom gående. Så man behöver verkligen inte göra sig till och betala massa pengar utan för honom räcker det med att se en tupp.

Walter under showen...hahha

Återigen var det pappa Fredric som tyckte det var roligast

Morgon gungning i lekparken

Adele tyckte det var kul att gunga i Fredrics knä.

Igår hade jag och Fredric en skön dag på stranden, Walter sover ju ganska länge mitt på dagen så vi njöt av att sola på stranden och bada i havet några timmar.

Först somnade han i mammas famn, men kan inte bli trött av att höra vågorna och att få gosa med mamma.

Yes mammas tur att få slappa

Här kommer lite fler bilder från dom senaste dagarna.

Sagustund på morgonen för barnen. Se ur pigg pappa Schere ser ut... Han och Fredric hade suttit uppe lite sent kvällen innan och tömt kylskåpet på öl....

Kl är tio på kvällen och Walter tar ett kvälls dopp med fötterna. Kommer sakna detta grymt mycket.

Söta Walter som åker Tuk.Tuk och får sitta själv, det var väldigt roligt. Vi har fortfarande inte fått klippa hans hår så det växer så det knakar här i värmen.

Jag och C drack ett STORT glas rött igår, som vi längtat. Vi åkte till en riktig svenne restaurang som hette Bajen.
Där dom hade sååå gott kött. Har blivit lite trött på Thai mat och det var gott med kött och bea!!!

Restaurangen var även perfekt för barn, den hade en minigolfbana och en stor hoppborg där Walter ville åka.

Kompisarna Sandra och Micke följde med oss hem efter middagen och vi satt ute på terassen och drack vin och öl. En toppen härlig torsdagskväll med andra ord!!

Nu blir det solen!!

Dagens

I dag är det onsdag kväll och jag och Catherine dricker på en dagens. Killarna är uppe på gatan och handlar hem lite mat och hämtar tvätt som vi lämnat in. Det är lyx att få tvätten fixad och tvättad för så lite pengar.
Idag har vi bara hängt här hemma vid poolen, det är så skönt att vi har ett hus för då är det ok att bara vara hemma en dag. Antingen ligger man i poolen och leker eller så slappar man i en solstol. Man orkar dock inte ligga och sola all för länge för det är sååå varmt.

Walter ville inte sova idag så vi försökte att lägga honom ett antal timmar, han ville bara vara uppe coh leka och busa så det var ändå ok. Men vid tre tiden slöt han sina blå och då gjorde han det ordentligt...i 3 tim sov han.
Jag och Catherine åkte in till Saladam och shoppade i lugn och ro. Vi lyckades spendera 400:- och det är ganska mycket här i Thaliand. Det blev snygga shorts till både Walter och Abbe sen lite saker till syster yster och jag köpte två st klänningar. En svart och en hallonröd som är så snygg nu när man är brun. Undra hur den ser ut igen när jag drat på mig den i juni...

I kväll blir vi hemma och ska äta mat, det blåser en del så det är skönt att inte sitta på stranden. Tänk i morgon har vi nästan varit här i 2 veckor, vad fort tiden går.

Tuk-Tuk till Saladam för shopping, barnfria!!

Glad Catherine, nu brinner det i plånboken för shopping

Nöjd efter 2 timmars shopping

Jag kan inte fatta att det är snöstorm och kallt hemma i Sverige när man går här och svettas.

Gårdagen var det poolhäng och massage som gällde. Njuter så av dessa timmar av massage.

Stund av lyx!!

Fick även njuta i solstolen en stund, det har inte hänt allt för ofta denna semester. När man har barn blir det så mycket annat men det som är så skönt är att man blir nästan ännu brunare av att röra sig och leka i poolen.

En rutin som både Walter och Adele gillar är att det är glassstund kl 11 på förmiddagen i stället för fruktstund. Är det semester så är det...

Ha det så bra där hemma och mamma som längtar så efter oss, nu kan du säga att vi kommer hem nästa vecka :-)

Middagarna.....

Walters födelsedag avslutade vi med en middag på stranden, vi har haft lite problem med Walter när han ska äta. För han är inte så intresserad av maten utan vill gärna springa runt och kolla eller leka och när vi är på stranden har han vägrat att gå själv utan ska BARA vara uppe i mammas famn. Det är ganska så krävande kan jag säga. Vår son är väldigt känslig för att bli smutig... svårt att vara helt ren när man är 2 år. Men därför vill han inte gå på stranden när han har skor för då kommer det in massa sand mm. Men hur som haver så blev middagen igår inte som jag hade tänkt mig. Han vägrade äta ALLT och var ledsen och väldigt trött. Det slutade med att han fick sätta sig i vagnen och titta på en film. Han är sååå mammig just nu och när han är det så är det BARA jag som gäller.

Idag har vi besökt våra vänner på Long Beach. Skönt att få lite miljöombyte och en annan pool och lite kompisar till Walter att leka med. Jag och Fredric passade på att ta en sådan skön massage när Walter sov och det var en sådan undebar massage. Måste säga att det är sådan lyx och semester att få ligga under pamlerna och få en timmes massage för 44:- och det är MÅNDAG!!! Hur ska man kunna komma hem till kalla gråa Sverige?

I kväll gick vi ner till samma restaurang och åt middag med hopp om en gladare Walter. Han hade nämligen fått middag hemma innan vi gick ner och det var ett lyckat koncept kan jag säga. Sen tog jag även av hans skor så han fick gå barfota i sanden och det gick ockås hem. ÄNTLIGEN!!! Vi hade en sådan nöjd liten kille som lekte med bilarna och sen i sanden. Hoppas kvällarna kan fortsätta så.

Här kommer bilder från dom senaste dagarna.

Lite pusskalas på golvet

Sötnosarna

Familje och den stora ballongen var med för att visa att W fyllde år

Det är härligt att få på stranden för att komma till restaurangerna

Syster yster ringde och grattade Wlater på födelsedagen, det var så härligt att höra din och Abbes röst.

Här har vi ätit en del middagar, riktigt mysigt.

Servitören fixade glass och ljus till födelsedagsbarnet. 2 min efter detta foto blev Walter jätte ledsen för att pappa råkade göra ngt fel som inte Walter gillade. Han vägrade äta glassen och det fick bli vagnen i stället. Inte lätt att bli 2 år allla gånger...

Vi sände upp två st ljuslyktor i himmlen som avslutning på Walters dag.

25 jan. Här har vi tillbringat hela dagen, grymt härligt.

Vacker solnedgång över Koh Lanta

En supernöjd Walter som lekte hela kvällen. Även Fredric hade väldigt roligt...

Söta tjejerna

Min lilla älskling

Härligt minne!!

Tack alla vänner och mormor Maria för alla fina kommentarer, blir så glad att ni följer vår semester. Mamma- ja du kan skriva kommentarer på bloggen, skulle bli så glad då :-)

Kram på er från oss.

Walter 2 år!!!

Idag fyller vår kille 2 år. Det låter så stort, när jag frågat andra föräldrar hur gammal deras barn är och dom säger två har jag alltid tänkt oj vilken stor kille/tjej. Men samtidigt som jag tycker det är kul när Walter växer och utvecklas så vill jag ha kvar min lilla bebís. Men bara jag får pussaoch krama honom så mycket jag vill är jag nöjd.
I morse vaknade båda barnen tidigt och det vill säga halv åtta, Walter fick sitta kvar i sängen medans vi stängde dörren och gick ut för att hämta alla ballonger, paket och tårtan. Walter blev lite missnöjd när ingen kom efter etttag men när alla kom in och sjöng och slängde ballonger och tårta med ljus blev han såå glad och till sig. Mest för alla ballonger....
Den presenten som han blev mest gladast över var alla gånger bilen Blixten Mc Queen som han fick av fam Scher. Alla andra paket var som bortblåsta det vara bara den röda bilen som gällde och nu går han omkring och håller att stadigt tag om bilen och pratar och leker med den. Så gulligt.
Tack mormor för dom fina kläderna som W fick och tack Anna och Abbe för Pippi Långstrump och fisk studsbollen. Den tog Adele ett stadigt grepp om :-)

Alla paket och stora ballonger
Jag gillar Fredrics paketinslagning... vi hade inge papper så det fick bli min sarong.

Studsboll

Så här glad blir man av att få "Cars"bilarna.

Pappa Fredric hade köpt  en stor traktor och det var morbror Lasse som körde den:-)

Han fick även en STOR röd häst av ngt slag...

Den gillade nog Adele mest

Adele ville också vara med och leka med bilarna. Walter blir sådär nöjd av det...

I poolen låg det även en krockodil och väntade. Den uppskattade även vi vuxna.

Än så läng är det en bra födelsedag och Walter har just spelat lite fotboll med pappa på gatan. Nu blir det nog en tur ner till stora poolen innan det är dags för en sovlur. Men först en bulle, det är Walterd dag och han får bestämma helt.

Kram till er alla där hemma.

Båtutflykt

Idag blev vi medbjudna av Catherines och Fredriks vänner (dom som gifte sig häromdagen) på en båtutflykt till ön Koh Rok. Så idag var vi tvungna att ställa klockan eftersom vi skulle vara på plats kl kvart i nio vid deras hotell. Walter som har lite då och då sagt -Åka hem nu? trodde verkligen vi skulle åka hem idag när vi var uppe så tidigt. Men i stället satte vi oss på en speed båt som skulle ta oss ut till ön. Resan tog ca 1 tim.

Jag var lite orolig för hur Walter skulle må eftersom man kan bli ganska åksjuk och jag känner att jag tar på mig så mycket oro hela tiden hur Walter ska må och känna. Det är nog bara för jag är en ganska orlig person av mig.... Men som sagt efer 40 min kräktes han rakt ut och blev helt blek i ansiktet, sen kom det en liten till innan vi skulle gå av. Lilla gubben han var inte alls på sitt bästa humör när vi kom fram till ön direkt. Han ville bara vara med mamma coh jag fick inte släppa ner honom. Inte den bästa starten direkt. Så just då ville jag bara åka hem och ligga vid poolen, det blev liksom ingen njutning. Men vid lunch somnade han och sov i två timmar. Jag och Fredric snorklade och badade och bara njöt av det fantastiska vattnet och stranden.

Herr och fru Gatu på bröllopsresa :-)

Stranden och vattnet var helt fantastiskt

Så vackert!!

Efter två timmars sömn vaknade Walter upp på ett mycket bättre humör och vi lekte lite i stranden innan det var dags att ta båten hem igen. Fredric satt redo med en hink hela resan framför Walter men då gick resan jätte bra som tur var.
När vi kom fram till hotellet flög Walter ner i poolen och var så lycklig. Då insåg jag att han gillar inte stranden coh havet utan det är poolen som gäller för honom. Det behövs inga utflykter utan han trivs bäst där han känner sig trygg. Min lilla älskling jag kan se så mycket i mig själv i honom och jag tror mina föräldrar kan hålla med om den saken.
I kväll har vi tagit take away food och suttit hemma och ätit. Det var så lungt och skönt. Fredric är på byn coh fixar dom sista presenterna till Walter för i morgon fyller våran kille 2 ÅR!! Har köpt en mini tårta som han ska få till frukost. Här kommer lite fler bilder från dagen.

Fanns massa andra bran också som var med på utflykten och det var lite roligt.

Båten påväg ut till ön

Har tagit bilder från Fredrik han har en sådan bra kamera

Som ett vykort

Påväg hem med båten, vi är redo med hinken men som tur är behövdes den inte.

Nu ska jag natta en snart två åring.

Kram från oss

Tvåbarns föräldrar

I kväll är Catherine och Fredrik på bröllop här på ön så vi har tagit hand om Adele. Hon är så lätt att ta hand om och av erfarenhet brukar barn vara ännu enklare att ta hand om när inte mamma eller pappa är i närheten. Så var det även med Adele. Vi gick ner till stranden och åt middag, Walter och Fredric sprang massor på stranden och Walter kunde därför inte sitta still och äta middag. Men så får det bli i bland men Adele hon åt massor av mat och lärde sig även att dricka själv ur sugrör.
Hon somnade även på 5 sek så nu ligger fam Gatu i vår stora säng, jag bloggar, Fredric läser bok och Walter tittar på film. Så mysigt att bara ligga och ta det lungt.

Söta Adele i solnedgång

Walter hittade massa fåglar som han sprang efter och trodde att han kunde fånga...

Vackert

Rolig stol att sitta i tyckte båda barnen

Walter ville också prova

Väldigt mysig restaurang mitt på stranden

Jobbigt att vara barnvakt....

Mina älsklingar

Eftersom nätet dog för mig igår fick detta inlägg komma ut nu på morgonen i stället.
Nu är alla vakna och vi är jätte hungriga, jag coh Catherine ska gå och köpa god fruost.

Ha en härlig dag

Bilder från dom senaste dagarna

Det har redan blivit onsdag, dagarna rullar på och vi tar dagen somden kommer. Vi sover till nio halv tio och det äär så skönt. Sen blir det frukost vid poolen som vi går  och köper uppe på gatan från ett litet café. Igår köpte vi hem kaffe så vi kan göra det i huset och det var så gott att göra en kopp kaffe på morgonen.
Poolområdet nere vid hotellet är kanon och Walter älskar att leka där bland alla andra barnen. Nu sitter vi är vi hemma och äter frukt till lunch, det är perfekt som lunch sen lite mer till middag.
Lägger upp bilder från dom senaste dagarna.

Morgondopp med alla bilarna är en favorit

Time for massage

Stor kille

Adele och Walter myser i sängen och tittar på Pippi Långstrump

Nu måst jag sluta för en liten kille har ätit lunch och vill hoppas i poolen och det tackar man inte nej till.
Hej från oss.

Måndag

Tack gulliga Loppan för ditt inlägg, vi saknar er också och det är lite tråkigt att man inte kan lyfta luren coh ringa. Då känns det inte lika långt bort då... Men vi får "prata" så här i stället.
Måndagen började med att fam Gatu sov till kl kvart i tio det var lite extra skönt att göra det en måndag också... När vi kom upp hade fam Scher fixat jätte god frukost som vi åt vid poolen. Det är verkligen så skönt att vi har tillgång till en pool i trädgården, då behöver man inte stressa ner till havet eller poolområdet. Walter kan stå i timmar i vår pool och bada alla bilarna, eller kasta ner dom så får vi hämta dom. Dett är hans nya "bilbana". EN ganska skön coh rolig sådan även för hans mamma och pappa.

Igår kväll åkte vi in till staden Saladan, tar ca 5 min med tuk-tuk och Walter älskade att få åka stoor moppe.
Där åt vi middag på ett ganska rörigt ställe, vi sa det att ojm det bara hade varit vi 4 vuxna hade vi älskat stället men med två hungriga barn var det kanska så krävande. Men jag hade med mig massa bra saker som Walter kunde leka med. Det får nog bli en tur till Saladan i kväll med för det fanns så mycket att shoppa... farligt. Men då blir det middag här hemma först.

Idag har vi bara hängt här hemma, jag och Catherine passade på att ta en fotmassage på stranden. Jag har ganska spruckna fötter så det kändes som all personal skrattade när dom fick se dom. Men efter en timme kan jag bara säga att jag har fått små bebisfötter, dom är helt fantastiska. Mamma du skulle älska det!!!
Nu sover Walter coh jag passar på att sola lite, men tog en paus eftersom det är så varmt. Killarna spelar tennis hur dom nu orkar det i värmen.

Vi åker Tuk-Tuk

Bra sysselsättning

Mor och dotter

Mysig fruktstund vid poolen

Adele har funnit en favorit, Fredric.

Hej från oss.

Semester

Man har inte kolla på vad klockan är och knappt på dagarna heller. Man vänjer sig snabbt med semester.
Denna natt var lite mer bökig en den första. Vi gick ut coh åt middag på stranden igår och Walter somnade nästan på en gång i vagnen så jag och Fredric fick en lugn och skön middag.
Men när vi kom hem vaknade han och ville inte somna om efter vällingen. Det fick blir att ligga i sängen coh kolla på "Cars" sen låg han coh jag vaken i sängen till kl två på natten. Då var kl åtta på kvällen hemma. Vi kommer nog in i tiden så småningom. Vi kom nyss hem från en heldag på stranden och båda barnen slocknade igen, det tar på krafterna att vara i solen och busa i vattnet.
Vi kan inte nog påminna oss själva hur underbart vi har det. Här kommer bilder från dagen.

Promenad på stranden för att hitta ngt gott att äta till lunch

Vita som få....

Härlig vy när man sitter och äter lunch

Adele nöjd över att få sitta mitt på bordet och få all uppmärksamhet :-)

Dom första dagarna på en solsemester mitt i vintern är lite jobbiga, man är ju inte brun någonstanns på kroppen. Så ska man gå runt i bikini...

Walter får lunch i skuggan, inte lätt att äta massa mat när det är så varmt. Godast är det med fruktdrinkar.

Glass är också gott i värmen.

Nu blir det duschen och sen ska vi nog ta och åka en sväng med tuk-tuk och äta middag.

Kram från oss!!

Vi är i paradiset!!!

Tänk vad lätt man byter ut kylan, vinterjackor och mössor mot VÄRME!!
Vi kom fram till Koh Lanta i fredags och resan får båda familjerna Gatu och Scher gick jätte bra. Vi var väldigt glada att vi införskaffade en DVD spelare innan vi åkte.
Walter somnade innan vi ens hade kommit i luften så vi passade på att njuta av lunch och vin. Vi hade påbörjat våran SEMESTER!!

Förväntanfulla tjejer på Arlanda

Walter ville soova i mammas knä, jag njöt av vin..

Framme i Bangkok. Adele är pigg och vaken även fast hon bara sovit i 4 tim på 18 tim...
Efter ca 18 tim resande kom vi äntligen fram till vårt hus och det var finare än på bilderna.
Walter var rikigt trött efter resan coh sa att hanville åka hem, då fick jag lite panik och tänkte oj här ska vi vara i 3 veckor och han vill redan åka hem!!
Men efter lite bad i våran pool var allt sådant överstökat. Walter hade kommit till paradiset.
Vår första kväll igår blev det middag på Resortet som hör till vårt hus, där finns det även en bra lekplats till barnen samt en väldigt härlig pool. Perfekt ställe att hänga på under dagarna.
Lägger upp bilder och skriver under dom vad vi gjort i stället för att bara skriva...

Vårt första dopp i poolen. Lyx att ha en sådan hemma.

Bleka och snygga i poolen..

Så söt bild på Walter när han upptäcker en stor pool. Flipfloppsen är på
Vägen ner till stranden. My ggod vad nice.

Mysig strand med massa massage ställen och restauranger.

Walter blev helt lyrisk när han fick springa ner i vattnet

Härlig bild på son och pappa som springer i vattnet.

Gott med glass

Varför inte ta ett kvällsdopp när pool fanns i närheten av restaurangen.

Adele lite morgontrött

Familjen Scher njuter och Adele hade det så skönt så hon somnade...

Hur roligt kan man inte ha det

Hamburgare till lunch till Walter och pannkakor till Adele. LYX!!

Nu har jag avsutat mitt kalla glas vitt vin coh nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det middag.
Vi har det toppen och njuter av fulla drag!!

Packning pågår...

Just nu packas det för fullt hemma hos fam Gatu. Den som har mest saker är den som är minst i familjen.. så det är som vanligt. Men det känns helt galet att packa ner linnen, klänningar och kjolar särskilt när det är SÅ kallt här i Stockholm

Walter hjälper till att packa på sitt lilla sätt...
Gå gärna in på denna länk och se vart det är vi håller hus under våran semester.

Nu är det tre dagar kvar på jobbet sen by by...

Försenad julklapp till mig själv

Jag har länge önskat mig ett halsband från LA Sthlm http://www.lasthlm.com men eftersom det är ganska dyrt så har det liksom inte blivit av. Men igår när vi var hemma hos Catherine och Fredrik på middag så visade C mig en sida där dom hade en kampanj på detta halsband och då kunde jag inte stå i mot. Beställde både halbandet och ett armband. Riktig LYX!!

Halsbandet blev i brunt mocka och armbandet i orange mocka. Längtar efter den leveransen.

Snart....

....byter vi ut ett kallt Stockholm mot detta

Vet en liten kille som kommer älska att få vara här i några veckor.

Ett kallt Stockholm

Vad gör man i Stockholm på Trettondagen när det är -20 ute? Vad har ni gjort denna dag? Allt känns väldigt stängt och jag har ingen lust att vara ute coh dra barnvagn i denna kyla. Sen blir man också lite lat när vi itne har någon bil just nu, för om vi hade haft det kunde vi gjort någon utflykt. Men i stället har vi bara varit inne, Walter har kollat på sin just nu favo film "Cars" som han fick av Loppan och Linus i julklapp. Kommer vara perfekt på flyget nästa vecka. Jag har börjat ta fram massor av sommarkläder, vi kommer resa med ganska så lite saker. Den som garanterat kommer ha mest saker är Walter.
Walter ville dessutom inte sova efterlunch efterdsom han sov till halv tio i morse var han ganska så pigg. Vi tog en sväng upp till leksaksaffären ochh jag fixade lite bra att ha saker inför resan till W. Sen en tur in till ICA och där somnade han självklart... försökte att väcka honom nu men gick inge vidare han baara somnade om i soffan och kl är halv sex... Kommer bli en sen kväll för denna lilla kille. Men han och Fredric ska vara hemma i morgon medans jag ska jobba. Sen på eftermiddagen kommer Abbe och Anna hit som varit i Tällberg hela jul och nyår. Ska bli så mysigt att få umgås med dom.

Nu ska Fredric fixa god middag det blir ribbs och potatis i ugn. Han  är grym på den rätten :-) Kanske får det bli ett glas rött också.

Ha en mysig kväll.

Återblick

Häromdagen när jag och Fredric satt och åt middag blickade vi tillbaks på 2009, sådär som man gör när man står inför ett nytt härligt år.  Vi skulle välja ut två st speciella tillfällen under 2009. Vi fick välja två eftersom det var ganska så lätt vad vi båda skulle välja som nr 1. Just det vårt bröllop den 1:a aug.

Mitt 1:a tillfälle 2009 fick bli just denna stund:

När jag kom inridandes på Noa och jag fick se alla våra vänner, familj då blev jag så rörd och tänkte det är nu det börjar det är den här stunden som jag längtat och drömt efter såå länge. Det var magiskt!!!

Mitt 2:a tillfälle som jag minns under 2009:

Alla våra härliga stunder ute på våran terass. Det blev som ett extra rum för oss i sommras. Walter badade ute under varma dagar, vi åt mysiga frukostar och framför allt så grillade vi extremt mycket och satt ute och åt middagar. När jag ser dessa bilder längtar jag så till sommaren, nu är terassen fylls av snö och vi har fått skottat den 2-3 gångred denna vinter.

Självklart är det massor av andra stunder som har betytt massor under detta 2009. Oftast så skriver jag ju alltid här i bloggen om det händer ngt speciellt i vårat liv så jag är glad att jag har denna blogg så jag kan blicka tillbaks. Men nu blickar vi fram på 2010 och härnäst har vi en underbar resa att se fram i mot...

Kram

Lördagsmys

Ett glas rött lite salami som Walter älskar. Kan inte bli bättre lördasgeftermiddag.
Snart ska vi ta bussen över till Loppan och Linus på middag.

Trevlig lördag

Julen i bilder del 2

Finaste kusinerna

Walter och Abbe fick öppna en julklapp på morgonen som innehöll en bilbana från Rorri. En uppskattad sådan.

Även detta år var det fullt under granen...

Syskonen

Ringdans genom hela huset, väldigt roligt coh uppskattat av småkillarna.

Björn, Abbe, pappa, Walter och mamma

Tomten Walter Fredric och mamma

SÅ kom då äntligen tomten....

Det var säkrast att vara uppe i pappas famn när man skulle hämta paket.

En liten orkester fick det bli :-)

Mys i soffan på juldagen

Nere i Skattkärr bakade Walter och Emelie scones till frukost.

Åker Snowracer ute på våran gård

Våran mysiga innergård med massor av snö. Perfekt med en liten pulkbacke utanför dörren.

Julen i bilder del 1

Vackra Tällberg

Slädturer

Söta syster och Abbe

Ett nytt spännande år

Nästan 100 mil körde vi under julhelgen och det var sådan lycka att få komma hem igen. Både lycklig att bara få vara hemma med min famlj och att alla resor fram och tillbaks hade gått så bra i detta snöoväder.
Vi firade och myste till det ordentligt med färska räkor från Melanders, deras urgoda skagenröra och väldigt god champange. Varför inte dricka det redan dagen innan nyår, smakar dessutom mycket godare då måste jag säga.

Igår på självaste nyårsafton så tog vi det ganska lungt på dagen, Walter var så glad att få vara hemma igen hos sin bilbana och alla andra bilarna. Jag passade på att åka till ICA Maxi och fylla kylskåpet samt köpa saker till nyårsmiddagen. Jag skulle nämligen stå för potatisgratängen. Att göra potatisgratäng kan vara ganska jobbigt om man måste skiva potatisarna för hand men Fredric kom på att vi har ju en matberedare som sköter det jobbet år en. Helt plötsligt var det super lätt och rikitgt roligt att göra gratäng. Får nog bli fler sådana för den blev rikitgt god. 11 vitlöksklyftor... väldigt kyssvänlig sådan.

Nyårskvällen firade vi hemma hos Martin och Martina i deras underbara hus i Djursholm. Vi var 12 st + 6 barn.
Emma, Roberth med Hugo och Carlie. Kaisa och Petter med Elton. Loppan och Linus. Jessica och Carla med Filippa och sen Martin och Martina med Wendela. Walter och Hugo som är 5 år synkade kvällen till ära och tillbringade tiden framför TV´n med chips och Festis. Gick riktigt bra. Men med så många barn så satt nog aldrig vi vuxna ner vid bordet samtidigt. Det var alltid någon som var uppe och sprang och fixade.
Men kvällen var så mysig och härlig på alla sätt och maten var super god. Jag hade dock bestämt mig för att köra bil denna kväll eftersom det var så svårt att få tag på taxi. Det gjorde verkligen ingenting utan jag hade så kul ändå. Men självklart så var ju jag gravid bara för det, hihi. Men jag fick ställa mig upp och döda detta rykte för så är inte fallet.

Idag har vi inte gjort många knop, tog en promenad i ett kyligt Stockholm när W skulle sova och jag coh Fredric skulle äta lunch men alla ställen var stängda!! Så vi bestämde oss för att busa till det att köpa pizza och hyra film. Fredric fixade pizzan och jag filmen så möttes vi hemma. Men när vi ställde in vagnen och öppnade upp Walters overall vaknade han självklart... Så där sprack våran mysstund i soffan. I stället fick Walter äta lite pizza med oss och nu ska vi sätta på filmen i stället.