Ett nytt spännande år

Nästan 100 mil körde vi under julhelgen och det var sådan lycka att få komma hem igen. Både lycklig att bara få vara hemma med min famlj och att alla resor fram och tillbaks hade gått så bra i detta snöoväder.
Vi firade och myste till det ordentligt med färska räkor från Melanders, deras urgoda skagenröra och väldigt god champange. Varför inte dricka det redan dagen innan nyår, smakar dessutom mycket godare då måste jag säga.

Igår på självaste nyårsafton så tog vi det ganska lungt på dagen, Walter var så glad att få vara hemma igen hos sin bilbana och alla andra bilarna. Jag passade på att åka till ICA Maxi och fylla kylskåpet samt köpa saker till nyårsmiddagen. Jag skulle nämligen stå för potatisgratängen. Att göra potatisgratäng kan vara ganska jobbigt om man måste skiva potatisarna för hand men Fredric kom på att vi har ju en matberedare som sköter det jobbet år en. Helt plötsligt var det super lätt och rikitgt roligt att göra gratäng. Får nog bli fler sådana för den blev rikitgt god. 11 vitlöksklyftor... väldigt kyssvänlig sådan.

Nyårskvällen firade vi hemma hos Martin och Martina i deras underbara hus i Djursholm. Vi var 12 st + 6 barn.
Emma, Roberth med Hugo och Carlie. Kaisa och Petter med Elton. Loppan och Linus. Jessica och Carla med Filippa och sen Martin och Martina med Wendela. Walter och Hugo som är 5 år synkade kvällen till ära och tillbringade tiden framför TV´n med chips och Festis. Gick riktigt bra. Men med så många barn så satt nog aldrig vi vuxna ner vid bordet samtidigt. Det var alltid någon som var uppe och sprang och fixade.
Men kvällen var så mysig och härlig på alla sätt och maten var super god. Jag hade dock bestämt mig för att köra bil denna kväll eftersom det var så svårt att få tag på taxi. Det gjorde verkligen ingenting utan jag hade så kul ändå. Men självklart så var ju jag gravid bara för det, hihi. Men jag fick ställa mig upp och döda detta rykte för så är inte fallet.

Idag har vi inte gjort många knop, tog en promenad i ett kyligt Stockholm när W skulle sova och jag coh Fredric skulle äta lunch men alla ställen var stängda!! Så vi bestämde oss för att busa till det att köpa pizza och hyra film. Fredric fixade pizzan och jag filmen så möttes vi hemma. Men när vi ställde in vagnen och öppnade upp Walters overall vaknade han självklart... Så där sprack våran mysstund i soffan. I stället fick Walter äta lite pizza med oss och nu ska vi sätta på filmen i stället.

God fortsättning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback