Båtutflykt

Idag blev vi medbjudna av Catherines och Fredriks vänner (dom som gifte sig häromdagen) på en båtutflykt till ön Koh Rok. Så idag var vi tvungna att ställa klockan eftersom vi skulle vara på plats kl kvart i nio vid deras hotell. Walter som har lite då och då sagt -Åka hem nu? trodde verkligen vi skulle åka hem idag när vi var uppe så tidigt. Men i stället satte vi oss på en speed båt som skulle ta oss ut till ön. Resan tog ca 1 tim.

Jag var lite orolig för hur Walter skulle må eftersom man kan bli ganska åksjuk och jag känner att jag tar på mig så mycket oro hela tiden hur Walter ska må och känna. Det är nog bara för jag är en ganska orlig person av mig.... Men som sagt efer 40 min kräktes han rakt ut och blev helt blek i ansiktet, sen kom det en liten till innan vi skulle gå av. Lilla gubben han var inte alls på sitt bästa humör när vi kom fram till ön direkt. Han ville bara vara med mamma coh jag fick inte släppa ner honom. Inte den bästa starten direkt. Så just då ville jag bara åka hem och ligga vid poolen, det blev liksom ingen njutning. Men vid lunch somnade han och sov i två timmar. Jag och Fredric snorklade och badade och bara njöt av det fantastiska vattnet och stranden.

Herr och fru Gatu på bröllopsresa :-)

Stranden och vattnet var helt fantastiskt

Så vackert!!

Efter två timmars sömn vaknade Walter upp på ett mycket bättre humör och vi lekte lite i stranden innan det var dags att ta båten hem igen. Fredric satt redo med en hink hela resan framför Walter men då gick resan jätte bra som tur var.
När vi kom fram till hotellet flög Walter ner i poolen och var så lycklig. Då insåg jag att han gillar inte stranden coh havet utan det är poolen som gäller för honom. Det behövs inga utflykter utan han trivs bäst där han känner sig trygg. Min lilla älskling jag kan se så mycket i mig själv i honom och jag tror mina föräldrar kan hålla med om den saken.
I kväll har vi tagit take away food och suttit hemma och ätit. Det var så lungt och skönt. Fredric är på byn coh fixar dom sista presenterna till Walter för i morgon fyller våran kille 2 ÅR!! Har köpt en mini tårta som han ska få till frukost. Här kommer lite fler bilder från dagen.

Fanns massa andra bran också som var med på utflykten och det var lite roligt.

Båten påväg ut till ön

Har tagit bilder från Fredrik han har en sådan bra kamera

Som ett vykort

Påväg hem med båten, vi är redo med hinken men som tur är behövdes den inte.

Nu ska jag natta en snart två åring.

Kram från oss


Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh vad härligt det ser ut!! Tack gulliga du för att du kollade in vårt hotell! Ge en stor grattispuss till Walter från oss!

Pussssssssss

2010-01-23 @ 17:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback