Middagarna.....

Walters födelsedag avslutade vi med en middag på stranden, vi har haft lite problem med Walter när han ska äta. För han är inte så intresserad av maten utan vill gärna springa runt och kolla eller leka och när vi är på stranden har han vägrat att gå själv utan ska BARA vara uppe i mammas famn. Det är ganska så krävande kan jag säga. Vår son är väldigt känslig för att bli smutig... svårt att vara helt ren när man är 2 år. Men därför vill han inte gå på stranden när han har skor för då kommer det in massa sand mm. Men hur som haver så blev middagen igår inte som jag hade tänkt mig. Han vägrade äta ALLT och var ledsen och väldigt trött. Det slutade med att han fick sätta sig i vagnen och titta på en film. Han är sååå mammig just nu och när han är det så är det BARA jag som gäller.

Idag har vi besökt våra vänner på Long Beach. Skönt att få lite miljöombyte och en annan pool och lite kompisar till Walter att leka med. Jag och Fredric passade på att ta en sådan skön massage när Walter sov och det var en sådan undebar massage. Måste säga att det är sådan lyx och semester att få ligga under pamlerna och få en timmes massage för 44:- och det är MÅNDAG!!! Hur ska man kunna komma hem till kalla gråa Sverige?

I kväll gick vi ner till samma restaurang och åt middag med hopp om en gladare Walter. Han hade nämligen fått middag hemma innan vi gick ner och det var ett lyckat koncept kan jag säga. Sen tog jag även av hans skor så han fick gå barfota i sanden och det gick ockås hem. ÄNTLIGEN!!! Vi hade en sådan nöjd liten kille som lekte med bilarna och sen i sanden. Hoppas kvällarna kan fortsätta så.

Här kommer bilder från dom senaste dagarna.

Lite pusskalas på golvet

Sötnosarna

Familje och den stora ballongen var med för att visa att W fyllde år

Det är härligt att få på stranden för att komma till restaurangerna

Syster yster ringde och grattade Wlater på födelsedagen, det var så härligt att höra din och Abbes röst.

Här har vi ätit en del middagar, riktigt mysigt.

Servitören fixade glass och ljus till födelsedagsbarnet. 2 min efter detta foto blev Walter jätte ledsen för att pappa råkade göra ngt fel som inte Walter gillade. Han vägrade äta glassen och det fick bli vagnen i stället. Inte lätt att bli 2 år allla gånger...

Vi sände upp två st ljuslyktor i himmlen som avslutning på Walters dag.

25 jan. Här har vi tillbringat hela dagen, grymt härligt.

Vacker solnedgång över Koh Lanta

En supernöjd Walter som lekte hela kvällen. Även Fredric hade väldigt roligt...

Söta tjejerna

Min lilla älskling

Härligt minne!!

Tack alla vänner och mormor Maria för alla fina kommentarer, blir så glad att ni följer vår semester. Mamma- ja du kan skriva kommentarer på bloggen, skulle bli så glad då :-)

Kram på er från oss.


Kommentarer
Postat av: Maria Scher

Jahapp, nu måste Walter göra Adele till en ärbar flicka, efter sådana foton på nätet!!!! :-)

Kram

2010-01-25 @ 19:38:42
Postat av: Petra

Hej vännen! Jag följer också er fantastiska semester och blir rörd hur fint ni fixade det för lilla W igår! Kan meddela att jag inte hade samma måndag som du/ni men det värmer att höra hur det kan vara :) Imorgon är det dagis för Sixten och jag ska till jobbet - spännande. Saknar er här hemma men allt lugnt i er lägenhet. Njut av varje dag där borta och när ni kommer hem är det lite närmare våren då vi ska njuta av er uteplats och vår balkong. En lyxig vardagsmiddag blir det också när ni kommer hem så vi får höra allt om resan. Stor kram

2010-01-25 @ 21:23:49
Postat av: farfar Bosse

Ni ser ut att ha det jättebra och Walter verkar ju inte att vantrivas han heller ??? Ha det bra

farfar/ Bosse

2010-01-26 @ 09:30:56
Postat av: Mia

Hej på er:-)

Jag har helt missat att jag kan skriva här men nu så:-)

Guuuuud vad härligt ni har det!Och vilken födelsedag Walter fick!!Stort grattis i efterskott men jag hoppas mitt sms kom fram.Har haft lite knas med mobilen men nu är den lagad så nu ska allt funka.

Här är det som vanligt så ni behöver inte känna nån hemlängtan,hihi...ska komma mer snö oxå!

Ta hand om er nu så hörs vi snart igen!!



Kram från oss

2010-01-26 @ 12:40:26
Postat av: Katinka

Hej, fick antligen denna lank genom Jessicas blogg! Vad underbart ni verkar ha. Vilka fantastiska bilder! Vilka sma undervark ni har! Langtar till vi ses nasta v i Bangkok! Massa kramar fr ett kallt London.

2010-01-26 @ 14:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback