Dagens

I dag är det onsdag kväll och jag och Catherine dricker på en dagens. Killarna är uppe på gatan och handlar hem lite mat och hämtar tvätt som vi lämnat in. Det är lyx att få tvätten fixad och tvättad för så lite pengar.
Idag har vi bara hängt här hemma vid poolen, det är så skönt att vi har ett hus för då är det ok att bara vara hemma en dag. Antingen ligger man i poolen och leker eller så slappar man i en solstol. Man orkar dock inte ligga och sola all för länge för det är sååå varmt.

Walter ville inte sova idag så vi försökte att lägga honom ett antal timmar, han ville bara vara uppe coh leka och busa så det var ändå ok. Men vid tre tiden slöt han sina blå och då gjorde han det ordentligt...i 3 tim sov han.
Jag och Catherine åkte in till Saladam och shoppade i lugn och ro. Vi lyckades spendera 400:- och det är ganska mycket här i Thaliand. Det blev snygga shorts till både Walter och Abbe sen lite saker till syster yster och jag köpte två st klänningar. En svart och en hallonröd som är så snygg nu när man är brun. Undra hur den ser ut igen när jag drat på mig den i juni...

I kväll blir vi hemma och ska äta mat, det blåser en del så det är skönt att inte sitta på stranden. Tänk i morgon har vi nästan varit här i 2 veckor, vad fort tiden går.

Tuk-Tuk till Saladam för shopping, barnfria!!

Glad Catherine, nu brinner det i plånboken för shopping

Nöjd efter 2 timmars shopping

Jag kan inte fatta att det är snöstorm och kallt hemma i Sverige när man går här och svettas.

Gårdagen var det poolhäng och massage som gällde. Njuter så av dessa timmar av massage.

Stund av lyx!!

Fick även njuta i solstolen en stund, det har inte hänt allt för ofta denna semester. När man har barn blir det så mycket annat men det som är så skönt är att man blir nästan ännu brunare av att röra sig och leka i poolen.

En rutin som både Walter och Adele gillar är att det är glassstund kl 11 på förmiddagen i stället för fruktstund. Är det semester så är det...

Ha det så bra där hemma och mamma som längtar så efter oss, nu kan du säga att vi kommer hem nästa vecka :-)

Kram från oss.

Kommentarer
Postat av: Maria Scher

Hejsan!

Ni har det bra ni, kan ni inte försöka förlänga en vecka i solen vid poolen? Här är massor med nysnö, blåst och halt (igen). Sverige spyr i en ny typ av vinterkräksjuka - hu vad gör jag här.....!! Kram o hälsa alla. Maria (mormor)

2010-01-27 @ 19:50:12
Postat av: Syster

Jag njuter av att scrolla fram och tiilbaka och supa in alla solnedgångar, glassar, strandbilder och den där poolbilden där du skrev att ni hänger alla dagar är ju bara GRYM!! Ser ut som en bild tagen för Ving Magasin eller ngt sådant.

Jag brukar kolla bloggen från min telefon, men då blir det inte av att jag kommenterar. Idag sitter jag hemma och jobbar igen. Jag har verkligen inte mått 100 de senaste dagarna. Trött, tömd på energi, ont i musklerna och tryck över bröstet...

Hm, jag skulle ÖNSKA att vi kunde ligga under palmerna och få massage och bli uppvärmda i solen. Här är så kallt och snöigt. De plogar gågatan nedanför mig as we speak! Haja att det blir en extra märklig kontrast att ta in - era bilder från sol och värme. Det är nästan som om det vore lättare att överleva vintern utan att veta om att "det där livet" existerar någon annanstans.

Nu äter ni säkert en god middag nere på stranden. Vad lyxigt ni har det! Pussa på sötaste Walter från mig. OCH TACK FÖR KORTET IGÅR! Superfint och roligt att få! Ta en drink, en glass och ett skönt bad för mig också. JAG ÄLSKAR DIG!

2010-01-28 @ 13:38:39
Postat av: Syster

Ta en DRINK också, en mojito tack!

2010-01-28 @ 13:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback