Det är fredag, fredag, fredag

Hemma i stan igen och det känns lite tomt om dagarna utan Anna och Abbe. Saknar att Abbe går och ropar "da taj" =Frida. Men vi får prata med varandra i telefonen i  stället. 
I går var det full aktivitet från morgon till kväll. Vi började med att gå på babysim på morgonen och Walter älskade att få vara tillbaks i pooolen igen, han plaskade som aldrig förr, man får hålla ett stadigt grepp om honom så han inte gör en bakotvålt... Men vi provade i alla fall på att dyka=doppa honom under vattnet och det gick jätte bra. Det var nog bara jag som mamma som var nervös över att trycka ner mitt ban under vattnet.
Jag hade tagit med mig shampoo och tvål dit eftersom jag tänkte duscha och så när vi var klara, skulle nämligen på ett möte till jobbet på eftermiddagen så då kunde jag ju passa på att fixa all sådant där. Men icke, det är lite mer aktivitet på Walter nu sen sist vi var på babysim, så det var inte en tanke på att göra ngt sådant. På 10 min var vi ute coh påklädda och Walter somnade som en stock och gjorde det ett bra tag, tydligen blir man väldigt trött efter att ha dykt.

Mötet på jobbet gick jätte bra, har nämligen blivit utatgen att få gå en utbildning. Ska bli så kul och inspirerande. Den startar nu i oktober och då är det i 3 dagar. Kommer dock inte att få åka hem om kvällarna så det innebär 3 dagar utan Walter....men det kommer gå jätte bra. Jag ammar ju inte så mycket längre så Fredric och Walter kommer ha super kul ihop. Utbildningen kommer att hålla igång under ett helt år, och allting avslutas med en utomlandsresa, spännande!!
Så roligt att företaget satsar på en, särskilt nu när jag "bara är mamma".

Idag har vi haft en super mysig fredag måste jag säga. Det började med att W vaknade kl 6...kankse inte så kul men det är så roligt att höra hur han pratar och vill få lite uppmärksamhet. Man kan inte annat bli glad. Men efter en timme somnade både han och jag om och vaknade inte förrens kl HALV TIO!!! Det har inte hänt på flera månader. Det blev sen frukost och efter det mötte vi upp Julia (nygift och allt :-) och Nadia på ett ställe på Odengatan. Där tog vi en god kopp kaffe och Juli fick berätta om bröllopet, åh jag blir så inspirerad och längtar tills det är dags för oss.
Sen uppdaterade vi oss om barnen och skvallrade om allt och inget. Mysig morgon helt enkelt.
Nu på eftermiddagen har jag och Walter busat här hemma och ätit lunch, bakat bröd, tvättat och nu sover han som en utslagen hjälte. Fredric kommer hem tidigt idag eftersom det är fredag och det är alltid lika mysigt.
I kväll kommer Loppan över på middag, vi ska faktiskt mötas på SATS och träna lite innan vi går hem. Sen ska vi njuta av att det är helg, ser ut som att solen kommer tillbaks till oss :-).


Min lilla bus kille har både lärt sig att sätta sig upp själv i sängen och idag ställde han sig upp mot själorna... Nu är det vi som sänker sängen...

Ha en bra fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback