Söndag, regn = höstkännsla

Ute regnar det och är så trisst men här inne luktar det gott av min nybakade kladdkaka, ska bli gott efter middagen. Har varit så sjukt sugen på choklad hela degen. Så en kladdkaka kunde inte bli bättre.  Vi har även en liten förkyld kille här inne också, hostig och rinnig ur näsan. Hoppas bara det blir bättre till på onsdag då vi ska ut och flyga. Ska hälsa på syster och Abbe nere i Malmö och den resan vill jag inte missa.

I går hade vi en härlig lördag med en lång sovmorgon, och det var riktogt skönt eftersom jag var på tjejmiddag i fredags och hade druckit lite mycket vin, så jag hade både ont i huvudet och mådde lite illa. Ja det var ju inte igår direkt jag vaknade upp och var lite bakis.
Efter en sen frukost gick vi ner till NK och mötte upp Charlotta och hennes mamma på en fika. Walter pratade högt och ljudligt i hela cafét, han är inte blyg direkt.
Till middag köpte vi hem färska signalkräftor och massor av ostar, till det bakade jag mina goda baguetter. Super gott.
Liten kräftskiva.

Walter fick roa sig själv framför TV´n och med sina leksaker.


I morse vaknade vi som sagt av en förskyld liten kille, då är jag så glad att vi har NÄSFRIDA så jag kan tömma hans näsa. För det är svårt att snyta en liten bebis. Får se hur den här natten blir, han hade nämligen svårt att sova nu på kvällen pga näsan men jag har lagt en kudde under madrassen så han kommer upp lite bättre med huvudet.

Idag har vi varit i Älvsjö och tittat på två st hus, det var ett som kan vara intressant men vi får se hur det går med budgivningen men det var helt klart ett hus som både jag och Fredric kan tänka oss. Men vi vet inte riktigt om vi är helt redo att flytta till hus....

Ang mitt brinnande intresse för att baka i helgen så blev det inte så mycket av det, det fick bli baguetter, musli och i kväll en kladdkaka, men inget av det fyllde upp frysen direkt.

Kram och god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback