Jullov

Idag åker jag och Walter på Jullov i hela 2 1/2 vecka. Så nu har det packats och packats. Hoppas jag får med mig allt. Om det är ngt jag glömmer så kommer Fredric ner på fredag så då får han ta det i sådant fall.
Igår kom Loppan och Linus över och hade lilla julafton med Walter. Han fick en jätte cool tröja och en traktor bok. Tack underbara snälla ni. Det är bra att Walter lär sig vad traktorn säger för han ska nämligen få åka traktor med morbror Lars när vi kommer upp till Tällberg.

Jag är inget större fan av kakor direkt men om det är några kakor som jag gillar så är det sega kolakakor och igår passade jag på att baka det. OJ vad goda dom blev, en riktig hit kan jag säga.
Här kommer receptet på Jätte goda kolasnittar:

Jättegoda kolasnittar
Ingredienser
100 g mjukt smör
1 dl strösocker
2 msk ljus sirap
2.25 dl vetemjöl
0.5 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
1 tsk malen ingefära

.

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa smör, strösocker och sirap krämigt.

3. Blanda vetemjöl, bikarbonat, vaniljsocker och malen ingefära och vänd ner det i smeten.

4. Dela degen och rulla ut till två längder.

5. Lägg längderna på en plåt med bakplåtspapper och platta till dem lite. Räffla med en gaffel.

6. Grädda längderna gyllene i mitten av ugnen i 12-15 minuter.

7. Låt dem svalna en aning och skär sedan längderna på snedden. Låt kolasnittarna svalna på plåten.

Lycka till och ha en bra dag.
Vi ses i Karlstad!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback