Härlig helg

Det har redan gått en vecka sedan som vi kom upp hit till Tällberg, förstår inte varför dagarna ska gå så fort. Tycker dom har börjat gå ännu fortare sedan Walter kom.
Vi har verkligen haft en kanon helg tillsammans med Charlotta och Linus. Värmen kom med besked kan jag säga.
I fredags när vi satte oss i bilen stod det på 35 grader.... inte så kul att vara liten bebis i denna värme.
Men som tur är har vi nära ner till stranden så där har vi legat närstan hela helgen och Walter har badat flera gånger i Siljan.
Vi gjorde dock en utflykt i fredags till Vikarbyn, jag hade gjort goda hemagjorda baguetter och sen köpte vi god caffe latte på nyöppnat barista ställe. Det var riktigt gott med en caffe latte, det är inte så vanligt här uppe i Dalarna med sådant gott kaffe. Sen hade vi picknick i skuggan vid Vikarbyns strand. Efter det var det så varmt och Walter blev grinig i värmen så det var bara att sätta sig i bilen, på med AC och sen hem och hämta badkläderna och sen hoppa ner i Siljan. Första doppen för i år och det var riktigt skönt kan jag säga.

I går låg vi också som sagt nere vi Siljan, exakt på det stället som vi ska viga oss nästa år. Vi får verkligen se till att spärra av eller skriva skyltar att vi ska gifa oss där för vi vill inte ha så många oinbjudna gäster som ligger halvnakna på vårat bröllop direkt.... Platsen ligger lite bortom stranden men många har börjat att lägga sig där i stället för att komma bort från allt folk. Så även vi. Charlotta var så gullig och gjorde en pedikyr på mig, fick bara ligga ner och bli ompysslad, man uppskattar sådana ögonblick väldigt mycket mer nu när man blivit mamma kan jag säga.
Annars har helgen kantats av otroligt goda middagar, gott vin och sena kvällar med massor av prat. Vi fick till och med njuta av en Regnbågslax som Fredric och Linus hade varit och fiskt sent en natt.

Nu i veckan ska vi ta tag i mycket bröllopsplaner, boka lokal och få in lite offerter från hotell... Skönt att inte behöva stressa med det sen.

Här kommer foton från helgen.


Att plaska i vatten är det bästa när det är så varmt ute. Walter har även blivit duktig på att sitta själv.

Picknick i Vikarbyn

Glad pappa och Walter

Jag får pedikyr av Loppan, lyx!!!

Fina fossingar med kottar mellan tårna.

Walter badar med morfar

Badpojkarna

Sen var det dags att soltorka och det var roligt.

Kommentarer
Postat av: Lisa Persson

Hejsan!

Ja jag ser vad mysigt ni hade här hemma i VikarbynLER I dag när jag ska ut och gå så kommer jag att se er i mina tankar när jag går förbi badet.

Hälsningar i från Lisa Persson i Vikarbyn


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback