Regn, måndag och Sthlm.....

Ja det var ingen rolig dag man vaknade upp till direkt. Regnet öser verkligen ner utanför fönstret och man känner sig genast lite instäng i lägenheten. Sen blev det inte bättre att vi skulle ta 5 mån sprutorna på Walter heller. Man han har tydligen fått ngt som heter torsk i munnen, har sett att han har varit vit på läpparna så jag kollade upp det igår. Så Anna-Marit på BVC ville vänta i några dagar och se i fall det blivit bättre, fick ett recept på Bikarbonat och vatten som jag skulle pensla på läpparna. Hoppas lilla killen blir bättre, för han har svårt att äta från mitt bröst, gör tydligen ont i läpparna när han suger, jag blir lite nerstämd när han inte vill äta från mig utan jag får pumpa ut mjölken i stället....
Men Anna-Marit sa att han svälter inte eftersom han är en sådan stor kille, väger 8,5 kg och är 69 cm lång.
Men nu ska jag byta ut mjölk mot ett riktigt mål vid lunch i stället, han är så pass stor och behöver mer mat än bara mjölk.

I dag är vi som sagt inne och myser, jag har bakat ett bröd med Walter hängandes på magen. Han var helt tyst och tyckte det var intressant att lyssna på sin mamma som hade ett TV program om bakning enbart för honom :-).
Annars så är han väldigt aktiv just nu, han vill inte ligga stilla långa stunder och jag tror inte det dröjer länge förren han kryper för han krålar sig nästan fram nu och blir nästan lite arg när det inte går så fort som han vill.
Vi var ute och åt middag förra veckan uppe i Tällberg och träffade en liten kille som var 3 1/2 månad, han låg stilla i sin pappas famn och nöjde sig med det, Walter därimot skulle stå upp och hoppa på matbordet och görna slita sönder en blomma ockås. Tänk att det går så fort. Men det är kul att se att han vill upptäcka nya saker, hans personlighet kommer fram mycket mer då.

I kväll ska jag ha lite lyx. Ska nämligen bort på middag hemma hos Mia helt själv. Walter och Fredric ska vara hemma. Ska bli lite skönt att få sitta och prata massa tjejsnack och äta middag på ett avslappnande sätt.

Nu ska jag gå och njuta av nybakat bröd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad stor han har blivit, Sist jag såg honom var han verkligen en bebis..Men nu, sitter själv i stolen och allt..Ser fram emot söndag! kram på er

2008-07-09 @ 11:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback