Semester

Har inte haft ngn inspiration att skriva på några dagar. Tror det beror på att det är lite tråkigt att vara hemma i Sthlm + att jag inte fotograferat ngt på länge. Gillar alltid att lägga ut lite bilder i sället för att bara skriva. Men nu i dag blir det bara text....
Idag började Fredric sin semester och det innebär även lite semester för mig. Det var så mysigt att vakna upp hela familjen tillsammasn och att Fredric inte behövde hasta i väg till jobbet.
Det blev frukost på balkongen (sommaren kom äntligen tillbaks) jag gjorde stor sats med musli så nu finns det massor när vi vi komer hem från semestern. Sen ville inte Walter riktigt somna så då tog vi på oss träningskläderna och tog en härlig power walk i Hagaparken. Vi fortsatte även över till SOlna och hälsade på farmor. Hon blev så glad att få träffa oss alla tre innan vi lämnar Sthlm. Efter 2 1/2 tim senare kom vi hem lite mörare i kroppen och ganska hungriga, men väldigt pigga av att få röra på sig. Mina gravidkilon börjar försvinna mer och mer och det känns så skönt.

Idag hade vi ju både läkartid och så var det dags att ta 5 månaders sprutan. Jag var helt säker på att det var kl halv fyra vi skulle vara där men kl halv tre fick jag en läskig känsla att det var just då vi skulle vara på BVC. Så jag letar fram en skrynklig lapp ur väskan och visst var det så.... Det vara bara att slänga slänga på oss skoran och sprinag i väg till BVC. Men som alltid får man vänta när man väl kommer dit....
6 mån kontrollen gick jätte bra och dom berömde Walter som var så duktig. Sen kollade dom han i munnen och dom trodde det var ngn slags sugblåsor, han suger för hårt på mammas bröst sa dom...Men nu har vi fått medicin som vi ska badda på 4ggr om dagen.
Sprutorna gick bra, några tårar kom men han var ändå stark. Nu sover han i våran säng efter en stor skål med gröt. Gav honom en alvedon i fall han skulle få feber. Men annars har vi inte märkt av ngt. Hoppas vi får sova bra i natt.

I morgon ska vi ut och leta efter 30 års present till Linus som fyller år i morgon. På lördag blir det fest i Tystberga.
Sen blir det Karlstad på söndag, ska bli så skönt att lämna stan igen.

Kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback