Morgonpromenad

Dagarna flyter på i ett fasligt fort tempo här uppe i Dalarna. Men vi har det väldigt skönt och det är även skönt att slippa storstaden ett tag. Här uppe tar man det så lugnt och att åka in till Leksand och handla mat blir genast en stor utflykt för dagen.
Sommarvädret har dock inte tagit fart riktigt ännu, men vi väntar otåligt på +25 och SOL.

I morse åt vi våran goda frukost och KAFFE som är ett måste nu på morgonen, förstår inte riktigt men jag har verkligen blivit en kaffe fantast. Sen tog jag och Anna på oss gå skorna för här skulle det tas en powerwalk.
Efter 1 1/2 tim senare lunkade vi sakta in på gården med ganska trötta ben. Men ändå fulla av energi och med känslan att detta ska vi göra varje morgon nu och då kommer vi tillslut kunna springa runt med våra vagnar i byn.
Så det ska bli ändring med promenaderna from nyss.

Idag fyller Walter 5 månader så vi har sjungit Hurra Hurra för honom idag. Tänk att han blivit så stor redan.
Min kille mumsar nu både gröt morgon och kväll samt ett litet mål vid lunchen, han gillar allt som jag ger honom så det bådar gått.

Nu ska vi ta en till promenad till Hotell Klockargården där våran mamma ska ta hand om barnen medans jag och syster ska få titta på en vacker filmvisning om Dalarna med Abba musik. Ska tydligen vara jätte fint.

Ha en bar tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback