Vilken härlig dag

Vi har haft ett stålande väder i Dalarna idag. Har inte varit inne mycket kan jag säga och barnen älsar att få vara ute i friska luften. Så idag har vi verkligen haft sommarlov. Nu vill man ju gärna att alla dagar ska se ut så här men när man tittar lite närmre på väderprognosen ser det dock inte ut så..... skit också.

Min kreativa sida har verkligen vaknat till liv lite extra mycket dessa dagar. Berättade förut att jag skulle börja styla om vår alltan och idag började jag lite smått. Åkte och handlade nya blommor som jag planterade i små korgar + letade fram lite trasmattor som jag ska dekorera golvet med, blir lite som ett pussel. Älskar att gå på jakt efter saker här på gården, det är som att gå i antikaffärer fast det är här på gården. Men det var inte lika roligt när jag skulle leta efter trasmattor på vinden i en lada och hittade en DÖD ekorre.... då fick morbror rycka ut och hjälpa till.
Men mitt mål med alltanen är att det ska bli ett skönt "lounge-häng" i en lantlig anda.




Vill fylla denna sockerlåda med massa blommor och örter.


Nu i kväll har vi haft det helt underbart, lite Rosé i kvälls solen och lite plock mat. Johanna kom också förbi och lekte lite med Abbe och Walter. Hon kommer bli en sådan toppen mamma när hon själv får barn.
Vill aldrig att dessa dagar ska ta slut, men jag ska njuta i nuet och inte få så mycket panik.


Min sötnos som älskar att vara uppe i Dalarna.

Middag ute i solen medans barnen leker i gräset.

Glad Walter

Söta kusin.

Snart blir det lite läsning i sängen.

Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback