Insnöade i Malmö

Det är helt vitt på fönstrerna och vi ser inte ut. Det vräker ner snö här i Malmö idag.
Vi hann som tur med en simmstund i badhuset på förmiddagen med banrnen och det var väldigt uppskattat. Efter det en jätte god lunch på Torso Twisted nere vid Västra Hamnen. Men det var då det började snöa så det fick bli bussen hem. EN kort bussresa som hinnehöll nästan två st krockar.... Rena idioten till chaför och jag kunde inte hålla tyst utan var bara tvungen att berätta att han utsätter alla i bussen + trafuikanter för fara. PUCKO!!!!

Nu har vi tänt massor av ljus och äter äppelkaka och barnen leker med varandra. Walter älskar sin stora kusin och nu kan dom leka lite mer med varandra. Han har dock inte tagit några fler steg, han har kommit av sig lite.

Igår träffade jag Sara och hennes söta lilla Benjamin. Sara och jag lärde känna varandra i Los Angeles när vi jobbade som Au pair. Det var jätte kul att ses igen efter så många år. Fast det hände lite kaotiska saker. Vi blev bla utslängda från en restaurang eftersom vi hade barn med oss....blev helt tyst och fattade först inte vad han sa. Gick där i från ganska så chockade.... när vi kom fram till nästa ställe så märker jag att min väska är kvar på det andra stället. PANIK!!! Slängde Walter i Saras famn och sprang tillbaks. Många tankar hann gå igenom huvudet kan jag säga. Men min väska låg kvar, oj vilken lättnad. Tillslut fick vi äta lunch med busiga barn och vi försökte ta igen alla åren som vi inte hörts på....ganska så svårt kan jag säga.

Har hämtad Abbe båda dagarna som jag varit här nere och det är så mysigt. Han blir så glad när han får se "Dattaj"=Frida. Önskar med hela mitt hjärta att vi bodde i samma stad.

Nu ska vi leka lego med barnen sen blir det gott vin och god fredagsmat.

Ha en mysig helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback