Söndags mys med Walter


Halloween har flygit förbi utan att jag direkt märkt den och det är så skönt tycker jag eftersom jag hatar utklädda människor och masker. Jag har sådan fobi för sånt. Så det är ingen mening att bjuda mig på maskerad kan jag lungt erkänna.
I fredags lämnade vi av Fredric på Arlanda och det är aldrig roligt med avsked men jag lyckades faktist hålla igen för tårar och det var nog Fredric glad över för han tycker så synd om mig när jag blir ledsen. Men jag säger alltid att det är OK att gråta.
Efter Arlanda somnade Walter så gott i sin nya bilbarnstol och jag åkte och hämtade upp Charlotta från jobbet. Vi åkte och handlade jätte god middag på Daglivs. Det blev skaldjur, räkor (urgoda) och krabba och ostar coh bröd och vin. Så vi hade en jätte mysig tjejkväll. Men först busade vi massor med Walter och byggde kojor som han kröp in och ut ur.

Det var dock lite tråkigt att vakna upp själv i går morse utan Fredric. Helgerna är lite heliga och särskilt nu när vi har fått barn. Men jag och Walter fick i alla fall en härlig sovmorgon till kl halv nio (han vaknade dock väldigt tidigt men det fick bli välling och somna om, skönt!!!) Sen mötte vi upp Loppan, Linus och Mia på ROOM där vi åt en god lunch och kollade runt på allt snyggt dom har där. Vill ha vill ha!!!
Jag och Mia gick en jätte härlig promenad runt halva Kunsgholmen i solen, fast det var kallt igår så nu har vinterjackan åkt fram. Så skönt att inte frysa. Vi han även med lite shopping i Västermalmsgallerian. Blev två saker på PoP till Walter.
Hade nämligen en värdecheck på 100 kr som jag var tvungen att använda:-).

På kvällen kom Cathrine och Martina över och jag gjorde en enkel Indisk middag. Så mysigt med lite spontan middag, mera sånt. Walter älskar verkligen när vi får besök och blir alldeles till sig när det ringer på dörren. Väldigt social med andra ord.

Nu sover lilla korven och jag har hunnit med att tvätta en maskin, bäddat rent och fixat i ordning i köket. Mår så bra när det är fint i lägenheten, en tillfredställelse.... Kan nästan bli lite trött på mig själv i bland när jag håller på och städar och plockar hela tiden. Men jag vet vem jag fått det i från.... min pappa han är exakt lika dan.
Senare idag blir det matshopping på ICA Maxi. Måste fylla kylskåpet för i morgon får vi storbesök från Karlstad. Då kommer farmor Marie upp.

Ha en härlig söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback