Nya rutiner

Det är söndag och kl är.....kvart över åtta. Walter vaknade redan kl kvart över sju, glad och pigg stod han upp i sin säng och tittade på oss och ville få uppmärksamhet. Efter lite mys och bus i sängen gick jag upp med honom och gav gröt. Fredric fick sova kvar.
Vi har nämligen haft en liten annorlunda natt. Walter har nämligen haft som vana att vakna runt tre fyra på natten och vill komma över till oss. Då har han antingen fått bröst  (nu ammar jag ingenting eftersom Walter bet mig sist och sen dess vill han inte ha ngt mer, det var typ det sista han gjorde för att visa att nu får det vara bra....)eller vatten och sen har han somnat kvar hos oss. Men nu har vi bestämt oss för att han ska få sova kvar i sin säng och att vi inte ska ta över honom. Så i natt var första natten.... Det fick bli Fredrics jobb och kl 3 vaknade Walter. Han trodde självklart att det skulle bli som vanligt men icke. Så han var så ledsen och grät/skrek av förtvivlan. Jag hade en kudde på huvudet för att inte tycka det var för jobbigt. Det är nämligen inte kul att höra sin lilla älskling vara sååå ledsen. Men Fredric var så duktig, lugn och bara låg och klappade honom och visade att vi fanns här. Efter si sådär 30-40 min somnade han äntligen och då sov han till nu på morgonen. Det var skönt att det var en glad kille som vaknade. Men nu får det bli några sådana här nätter tills det blir en rutin och sen förhoppningsvis sover han hela natten utan att vakna.

Nu sitter han och jag på golvet och tittar på Lattjo Lajban. Eller jag sitter och Walter kryper runt och undersöker nya saker.

Nyvaken liten pyamas kille.

Återkommer underdagen och berättar om 30 års fest, barnvakt mm.

Nu ska jag fixa frukost och en KAFFE!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback