Hemma igen

Känns som om jag inte varit hemma på flera dagar... fast ändå var det senast igår eftermiddag. Det är nog bara för att vi gjort så mycket dom senaste 24 timmarna. Så nu är det riktigt skönt att sitta i soffan igen och titta på mitt favorit program Idol.

I går eftermiddag lämnade jag över Walter till mamma och det var lite konstigt att komma upp till lägenheten och det var helt tyst och ingen som kröp omkring och ville ha mammas uppmärksamhet...
Jag och Cathrine åkte i alla fall ut mitt i rusningstrafiken till Arlanda och hämtade Jessica, hon har fått sådan fin och rund mage. Det är en liten tjej där inne som förväntas titta ut runt mitten av januari, Cathrine ligger 4 veckor efter och där är det fortfarande en hemligeht vad som kommer ut.... så spännande att ha så många kompisar som är gravida. Längtar att få gosa med alla bebisar. Efter arlanda blev det hämtpizza och hem till Jessica för att fixa håret.
Det tar alltid lite tid att slinga håret och sen klippa så jag visste att detta kunde ta några timmar och som mamma som har lämnat bort sin lilla älskling till mormor o morfar för första gången var lite nervös och jag kunde inte slappna av helt och hållet. Mamma och pappa skickade små rapporter lite då och då så det var skönt, allt gick jätte bra fram till när dom skulle lägga honom och ge välling då ville inte han vara med längre. Han blev sååå ledsen och tog inte i mot vällingen. Han saknade nog mamma.... Men mamma och pappa var jätte duktiga och lugna och fick honom att tillslut sova utmattad av allt gråt och ingen välling, lilla plutten.
Det var så mysigt att krypa ner brevid honom sen på kvällen och på morgonon vaknade han med ett stort leende när han slog upp ögonen och såg mig, ja det är kärlek.

Idag har vi flängt lite fram och tillbaks i stan. Hämtade Jessica typ redan kl åtta på morgonen, hon kunde inte sova så då tog vi tidig frukost hemma hos oss i stället. Sen blev det en kaffe med Martina i västermalmsgallerian. Blev även lite shopping på HM, två tröjor till mig och sockor till Walter.
Sen åkte vi ut till Stinsens köpcentrum i Sollentuna. Där var det fokus på barnvagnar, Jessica har nämligen stått och velat mellan en Bugaboo och Mutsy. Mutsy säljs nämligen inte på så många ställen i Sthlm så vi hittade en butik i Stinsen.
Vi har en Mutsy och är jätte nöjda med den men vi beställde den på nätet, billigt och bra :-). Efter mycket klämm och känn så bestämde hon sig lite vemodigt för en Bugaboo. Men den vagnen är absolut lättast och hon kommer resa ganska mycket mellan London-Sthlm.

Nu i kväll har vi varit hos mamma och pappa igen och hälsat Anna och Abbe välkomna till Sthlm, dom ska stanna över helgen och det var så mysigt att se dom igen. Så i morgon ska syrrorna hänga hela dagen med kusinerna.

Nu ska jag vara lite social med min love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback