Måndag morgon

Det känns som om det skulle vara lunchdags snart, vi hade en kille som vaknade kl sex i morse nämligen. Men jag har fasktis passat på att sova lite med honom nu när han sover sin morgonstund. Men jag trodde faktiskt kl var tio och så var den bara nio.... Men han har sovit hela natten och det känns skönt för det har varit lite si och så med det upp i Tällberg. Han blev ju sjuk igen med hosta och snuva och då är det inte så lätt att sova en hel natt när han hostar och har sig. Men jag tycker ändå det är lite bättre idag.

Helgn har ändå varit väldigt härlig och jag kan pricka av lite från min dröm helg:
* Promenad i solen och en liten tyr in i skogen men tyvärr ingen svamplycka...
* Började med att sätta in foton på Walter så nu är jag på G
* Slappade i soffan med ett glad vin och läste ut en bok, lyx!!!
* Bakade en urgod äppelkaka från boken "Rosendalsträdgård". Om ni har den boken slå då upp receptet med Äppelkaka med mandel. SÅÅÅ god.
* Sen såg vi också en bra film med Will Smith och jag somnade inte :-).

Igår när vi kom hem från våran lilla bilfärd insåg jag att vi måste skaffa en större och bättre bilstol. Har vait och hört mig för på Babyland men jag tycker att det är lite väl mycket att lägga ut 2700:- just nu. Så jag gick in på Blocket och där hittade jag just den vi vill ha, en Britax Freeway för endags 900 kr. Så idag ska Fredric åka och hämta den. Är så stolt att vi gjorde ett sådant klipp och sparade in några tusenlappar.
Idag ska vi även ut på stan och köpa en åkpåse, det är verkligen prio ett nu, för det börjar bli kallt att sitta helt stilla i vagnen med bara en filt över benen...


Hoppas ni får en härlig måndag, solen skiner!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback