Resdag

Idag är det söndag solen skiner och det är 15 grader ute. Härligt höstväder med andra ord.
Igår var vi ute i skogen hela eftermiddagen och plockade svamp, det var flera år sedan jag gjorde det men det var riktigt mysigt att gå där i skogen och leta efter "guldet". Vi hittade jätte mycket trattkantareller (vi uppskattar till ca 35-40 liter). Walter hängde också med på pappas mage och var förundrad av all frisk luft och alla träd :-). Tillslut blev det för mycket av det goda och somnade gott i Baby Björnen....
Nu sitter Fredric och rensar all svamp, det är väll baksidan av det roliga, att man måste rensa all också.

Jag har slängt i hop ett bröd och ska göra mina goda Havrebaguetter till lunchen. Sen ska vi nog sätta oss i bilen och åka hem till Stockholm. Tyvärr blev förmiddagen lite konstig med Walters sömn så han somnade nu och det bådar inte gott till bilresan.... Men men det får gå det också.

Sitter och tittar på tågbiljett ner hit till Karlstad över julen, känns så långt fram tills det är december men eftersom bara dom här 8 månader har gått i rapidfart så går det nog lika fort till december... Men hur som haver så hittade jag tågbiljetter till mig och Walter för 100 kr veckan innan julafton så jag får nog passa på att boka dom. Kan vara skönt att komma ner hit några dagar innan. Då har vi säkert en liten kille som går med tanke på hur han har gått den här helgen med gåvagnen. Vart tog våran lilla bebis vägen?? Men det är fantastiskt roligt att se och jag är så stolt att jag har en sådan fin son tillsammans med min älskling.

Nej nu blir det lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback