Shoppingstopp???

Läste en artikel i tidningen Living om Shoppingstopp. Att köpa, eller inte....? Jag fastande lite för artikeln och satt och tänkte egenom min shopping och under dom senaste månaderna har jag shoppat och gjort av med ganska mycket pengar på onödiga saker. Mycket handlar det om att jag är mamma ledig och bor inne i stan och har mer tid över nu att gå i affärer och kolla och bli frestad. Men efter artikeln fick jag faktiskt en tankeställare. Ska försöka bli mer oganiserad, både när det gäller nya kläder till mig, Walter, inredning och även planera veckans matinköp. Det låter kanske tråkigt men det är inte speciellt roligt att inte ha några pengar kvar i slutet av månaden heller (får ju inte ut så mycket nu när jag är mammaledig....), så då väljer jag att kunna göra roliga saker med min familj i stället för att köpa dyra onödiga prylar. återkommer hur det går.

Men som en liten överraskning i allt shoppingstopp kom det ett paket på posten från H&M idag med en ny vit skjorta och en svart kofta som jag beställde för några veckor sedan, har dock inte hunnit prova det ännu. Ligger bara i soffan och är SÅ trött idag. Dagen har innehållit ganska mycket:
Sångstund i Vasaparekn kl halv elva. Walter älskade att få krypa runt och leka med massa andra barn.
Lunch på Söder med Sandra, en gammal kollega från 3.
Mötte upp mina mammakompisar på Kungsholmen.
BVC, 8 mån kontroll. Allt gick bra, kollade bla skelning.Vikt 9.3 kg, 71,5 cm lång.
Handla mat, hämta ut paket på posten.
Fruktstund i Vasaparken och sen äntligen kom vi HEM, 8 tim senare....

Nu ska jag gå ner och fixa tvätten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback