Söndag hemma i köket

I ugnen står min musli och blir klar, alltid skönt att göra en stor laddning på söndagen så det finns för veckan.
Sen ska jag göra en tydligen väldigt god och enkel lasange med ricotta och spenat. Var med i förra nummret av Elle mat och vin så idag ska vi testa och se.

Jag lovade en lite uppdatering av helgen och här kommer den.
Fredag: På dagen hängde jag coh Walter ute i Midsommarkransen hos Anna och Abbe. Abbe hade tyvärr åkt på tre dagars febern så han var inte på topp. På kvällen kom Fredric och hämtade mig och vi lämnade Walter hemma hos mormor och morfar. Vi var nämligen bjudan på 30 års fest hos Cathrine och Fredrik och vi hade bestämt att vi skulle gå dit båda två utan att känna oss stressade att gå hem till Walter. Det är alltid lika trevligt att få komma hem till C & F, jätte god mat och mycket att dricka och sen har dom en fantastisk lägenhet. Det var kul att träffa alla vänner och umgås en hel kväll och ta det lugn och bara njuta. Dock är jag nästan ensam i tjejgänget att dricka vin nu förtiden.... alla är nästan gravida. Tänk förra året var det jag som satt där med magen i vädret men nu får jag passa på :-).

Det var lite kostigt att komma hem till en tom lägenhet men jag somnade ganska fort och det var skönt att få sova en hel natt ostörd. Var ändå ganska nyfiken hur det hade gått hemma hos mormor och morfar. Men med en sms rapport från mamma fick jag reda på att Walter sovit HELA natten utan att ha vaknat......Så det kändes skönt, konstigt bara att han inte kan göra det hemma med oss?
Det var mysigt at få åka dit igår och hämta honom igen, han blev sååå glad.

I går tog vi det lugnt, åkte över igen till mamma och pappa där vi åt Thai middag och bara slappade i soffan, Jag var ganska trött hela dagen efter festen och ändå inte en allt för lång sovmorgon.


I dag har jag och Walter umgåtts med syster och familj, blev ett återbesök till Vinterviken och sen åter igen hem till mamma och pappa. Walter känner sig verkligen hemma där nu, han har varit där 5 dagar i rad under den här veckan.
Nu på eftermiddagen åkte vi över till söder coh träffade Loppan och Linus en sväng. Gungade lite och tog en promenad.

Nu är muslin klar och jag ska sätta igång med maten.
Walter är en hejare på att krypa nu och hittar nya saker att undersöka hela tiden, att klättra upp för den höga tröskeln in till badrummet är en höjdare. Tur att vi inte har trappor....

Ha en skön söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback