Underbara helg

Kl är inte 10 ännu och jag har redan hunnit med att tvätta 4 st tvättar + bäddat rent + ätit frukost med min familj. Vad man hinner med mycket om dagarna när man går upp tidigt :-).
Igår hade vi en super mysig kväll, jag var nämligen så sugen på att gå ut och ta ett glas vin. Vi mötte först upp Fredric i vasaparken eftersom det var en gansk fin kväll. Sen tog vi bussen över till söder hem till Charlotta och Linus. Alla var så hungriga och jag var jätte sugen på kött!! Hade nämligen varit på kräftskiva med jobbet dagen inna och hade kännt mig lite bakis hungrig hela dagen.
Så vi begav oss till Skånegatan, Loppan och Linus dom har koll vart man ska gå och äta så vi hittade ett bord på en restaurang som jag nu har glömt namnet på.....
Jag gillar ställen där det finns barnstolar, då vet man att även dom mindre är välkomna. Det är ju inte varje dag vi är ute och äter med Walter men jag måste bara säga att jag var så stolt över honom när vi packade ner honom i vagnen vid halv tio på kvällen. Han hade inte sagt ett ljud utan suttit och lekt med sina saker och busat med Linus. Jag kunde njuta av både en supergod Hallon Mojito drink, en klassisk Lyxplanka med oxfilé, det var år och dar sedan jag åt en sådan middag men vad gott det var. Njöt varje tugga kan jag säga och till det ett stort glas rött. Så fredagsen kunde inte sluta på ett bättre sätt. Sen är det alltid lika kul att träffa Loppan, Linus, Mange och Åsa som också kom dit. Jag värdesätter sådana stunder så mycket mer nu när man har barn.

Lite annnat som har hänt i veckan: vi var åter igen på babysim och denna gång fick Walter dyka från kanten och det gick jätte bra. Walter har tagit sina första krypsteg och det är stort. Vi har väntat så länge på det och nu äntligen börjar han hitta tekniken. Så att krypa efter en boll är väldigt roligt. Snart blir det inte en lugn stund här hemma, men jag tycker bara det ska bli roligt att få se hur han tar sig fram och utvecklas.
Är så trött på alla som säger - vänta bara tills han börjar krypa, eller vänta bara tills han börjar gå då får du fullt upp. -vänta bara tills....blabla bla. Verkar som folk vill pracka på hur jobbigt allt blir ju äldre barn blir. Jag vill kunna njuta varje stund med Walter och skapa min bild av hur det blir/kommer att bli utan att någon annan ska säga till hur just mitt barn kommer att bli.

Nu ska fixa lite här hemma och njuta av att hela familjen är hemma och att det är LÖRDAG.


Walter kan sitta i timmar och pilla med skedarna i lådan och sen släna ner allt på golvet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback