Frågor från Elle Mat o Vin

Jag gillar tidningen Elle Mat o Vin och varje nummer frågar dom olika frågor till kända personer. Gillade frågorna från senaste nummret och lägger in dom här på bloggen och svarar på dom själv tänkte jag...


Vad har du för stil hemma?
Mixat gammalt och nytt. Men det går åt det stilrena hållet med klassiska färger.

Vad är det bästa med ditt kök?
Den öppna planlösningen mellan kök och vardagsrum, man har alltid kontakt med dom som sitter i soffan om man står i köket. Väldigt socialt.

Vem lagar mest mat hemma hos er?
Just nu väldigt lika annars är det ofta Fredric som ta komandot i köket och hittar spännande nya recept.

Vad äter du till frukost?
På vardagarna ser min frukost lika dan ut men jag älskar den och tröttnar inte på den.Fil, frukt, och min egna musli. Helgerna blir alltid lite lyxigare. Älskar frukostar. Sen får vi ju inte glömma kaffet!!!

Min favoriträtt just nu?
Älskar när vi hämtar hem god Indisk mat från våran favorit Indiska Restaurang från Upplandsgatan. Alla rätter är goda där.

Har du något speciellt porslin?
Älskar allt Mateus porslin. Vi har alla färgerna i tallrikarna. Man blir så glad när man dukar borden med tallrikarna.

Bästa knepet att få fart på en middagsbjudning?
Ett glas champagne i handen och härlig bakgrundsmusik att minga runt till. Sen självklart rätt mix av människr.

Föredrar du förrätt eller efterrrätt?
Det får nog bli en god förrätt... men säger inte nej till en efterrätt.

Vin, öl eller coca-cola??
VIN!!! och gärna rött.

Är du en lattemamma?
Nej men en "vanlig" kaffe med mjölk mamma.

Vilken är din favoritrestaurang?
Just nu rekomenderar jag Hälsingborg till mina nära och kära. Super god mat och toppen bra service.

Ditt smartaste budgettips?
En stor sats med korvstroganof som bara går att frysa in och plocka fram när det krisar.

Vilken kökspryl kan du inte vara utan?
Min Braun mixerstav

Vad finns alltid i ditt kylskåp?
Fetaost och korv

Favoritkock?
Leila Lindholm

Favoritkokbok?
Älskar kokböcker, men favoriterna är Anna Bergenström och Leila Lindholm

Om du skämmer bort dig, vad äter du då?
En god bit oxfilé


Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej Frida!

Roligt att du är med i min tävling och kul att du också har en blogg! Spännande att se lite bilder från er fina lägenhet!

Må så gott så ses vi.

Postat av: Matilda / Classic Living

GRATTIS grattis, du är vinnare på min blogg!

2009-12-20 @ 18:29:29
URL: http://classiclivingsthlm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback