Julen 2009

Om en timme ska vi lämna Skattkärr och bege oss hem till Stockholm. Ute är det så mycket snö solen skiner och det är ca -20 ute... Walter har inte kunnat vara ute på flera dagar eftersom det varit så kallt.

Vi började våran turne förra tisdagen då vi åkte upp till Tällberg, resan började inte så bra direkt. Walter satt och tittade på Rorri på datorn och innan vi kommit fram till Stäket kräktes han. Han som aldrig varit åksjuk innan. Men sen gick resan smärtfritt förutom att resan tog lite längre tid än vanligt eftersom det var så halt och mycket bilar. En minut innan vi svängde av till vår gård kräktes han igen...
Det var väldigt mysigt att komma up till huset som var så fint julfixat och mamma och pappa hade fixat god mat och ett glas rött vin satt ganska fint efter den resan. Anna, Björn coh Abbe slöt upp 2 tim senare. Äntligen var hela familjen samlad, det var dags att fira jul i Tällberg.

Dagarna fylldes med pulkåkning, slädturer med Noa, god mat en del tittandes på Pippi Långstrump och Rorri. Walter och Abbe lekte så bra helka tiden coh det var så kul att se. Dom har nämligen kunnat ge varandra en knuff lite då och då innan. Men nu lktes det. På julafton gick Fredric och Walter upp coh drack välling framför TV´n, jag fick ligga kvar men det var inte länge för efter en kvart ropade Fredric. Walter hade kräkts upp all välling. Ingen åksjuka denna gång med andra ord. God Jul Walter!!! Bra start på denna julafton tänkte jag. Men faktiskt så blev han riktigt pigg och julafton blev exakt så som vi ville ha den. Solen sken och det var så där vackert ute som det bara kan vara i Tällberg. (bilder kommer sen)
Vi tajmade in våran jullunch exakt då killarna sov så vi hade härliga timmar med god mat och nubbe och massa sånger. Halv sex kom tomten, ni som känner mig vet att jag är lite rädd för tomten men i år fick jag skärpa till mig eftersom vi hade barn i huset :-). Walter blev livrädd och klängde sig fast runt pappas hals. Lik sin mor med andra ord.

Nej nu slutar jag för nu, vi ska sätta oss i bilen och bege oss till Stockholm. Ska bli så skönt att bara få komma hem och packa upp det är lite jobbigt att bo i en resväska.

Bilder kommer sen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback