Lucia??

Det är lucia och jag har inte sett röken av en lucia och inte hört en lucialåt... Hmm men i morgon är det lucia firandes på Walters dagis. Det ska bli så mysigt att gå dit coh titta på alla barnan. jag kommer garanterat få tårar i ögonen när jag kommer se min lilla Walter som tomte.

Helgen har varit lång coh härlig, alltid så skön att vara ledig varannan fredag. Fredagar för oss är just nu "fredagsmys" som Walter går om kring coh säger. Då bjuds det alltid på väldigt god mat och gott rödvin. Massa häng i soffan framför Idol, lite dans och en del chips. ja i alla fall om Walter får bestämma. Han älskar nog fredagar för två saker, ett: han får vara hemma med mamma eller pappa, två:på kvällen bjuds det på chips.

I lördags mötte jag upp min pappa nere på NK för den årliga julshoppingen. Vi blrjade med en stor kopp kaffe sen intog vi varuhuset. Gick rikigt bra måste jag säga. Fick massor av paket inköpta och redan kl ett satt vi i bilen på väg hem till oss där vi åt god lunch från Melanders med ett glas vin. Lyx att dricka lite vin på lunchen.
På kvällen var jag och Fredric på Glöggmingel hemma hos Martin och Martina. Mamma o pappa var barnvakt. Det var riktigt skönt att kunna minga runt och prata med massa vänner som jag inte träffat på länge och inte behöva tänka på Walter,. för han skulle egentligen följt med.

Idag fick hela familjen en rejäl sovmorgon, Walter vaknade först runt sex och kom över till oss, där somnade vi om och vaknade 9:47..... trodde först inte det var sant men det var sååå skönt. Jag som älskar att tänka massa ljus när vi går upp behövde inte göra det idag för solen lyste när vi satt och åt frukost.
Mina gulliga föräldrar kom åter hem till oss och alla packade ihop oss i deras bil och åkte till ICA Maxi och storhandlade. Vi har fortfarande ingen bil så det var skönt att få hem massa stora saker. Hoppas verkligen det löser sig med bil i veckan. Fredric ska tillbaks till jobbet i morgon efter 3 veckor hemma, han ska ta det jättelungt för han blir fortfarande yr om han gör för mycket som tex idag när vi var och handlade.

Walter somnade på 2 min idag och det är lite ovanligt men han har bara sovit i 10 min idag. Han somnade i bilen på väg hem från affären och vaknade när vi lyffte ur honom och då ville han inte somna om utan leka med bilbanan i stället... såklart!!!

Nu ska jag fixa lite julklappar på nätet.

Kram


Walter övar sig inför i morgon med tomtedräkt, vi försökte även med tomteluva....

Men det gick inge vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback