Rastlös

I morse tog jag Walter till husläkaren för att kolla så att allt var ok. För i går kväll vaknade han och var jätte ledsen och tog handen mot örat hela tiden så vi misstänkte öroninflamation. Men som tur var det "bara" ett förkylningsvisrus, alltid skön att få reda på att allt ändå är ok. Walter tyckte i alla fall det var kul att komma ut från lägenheten en stund, han charmade alla i väntrummet och tyckte det var riktigt roligt att träffa läkaren. Så i morgon om han mår bättre ska vi ta oss ut och hitta på ngt som stimulerar både han och mig. För jag tror vi båda är ganska rastlösa att bara gå här hemma nu...
Men det har varit så kallt dom senaste dagarn också så det är inte bara att gå ut. Men i morgon skulle det bli +2 och sol. Vill så gärna hälsa på Mia och se henens stora fina mage, det börjar dra i hop sig för henne nu. Så därför vill jag komma upp och träffa henne innan bebben kommer.

Fredric är fortfarand hemma men är på bättringsväg, jag har dock inte haft ngn matlust på hela dagen. ett äpple har gått ner men inget annat. Så jag hoppas det inte är ngt knas som sker i magen.
I kväll ska jag och Julia ta en tur till IKEA utan barn och män. Dom gillar ändå inte det stället så det är skönt att bara åka dit vi två. Ska köpa två kuddar, ljus och förvaringsboxar.

Hoppas ni får en mysig torsdags kväll och om ni vill äta ngt gott så kan ni göra en Hallonsmulpaj. Vi gjorde en igår och det var sååå gott och busigt.

SMULPAJ

1 dl vetemjöl 

1 1/2 dl havregryn

1/2 dl socker

100 gram smör

Fyllning : vilka bär du vill!


Blanda alla torra ingredienserna i en bunke, smula ner smöret och nyp sen ihop allt till en grynig massa.

Smöra och bröa en form, gärna med kokos. Häll bären i formen.

Smula över pajdegen.

Grädda i mitten av ugnen , 225 grader,  ca 20 min


Kommentarer
Postat av: Syster

God paj, den vill jag också göra! Hoppas min lilla stackars sjukling får en lugn natt o att febern är över imorgon. Snart är han sig lik igen. och Frida (och Nadia), kidsen kommer dricka välling igen, jag lovar!

Puss & gonatt.

2009-01-08 @ 22:53:49
Postat av: Syster

Stackar lilla älskling som fått feber igen... Hoppas han är bättre imorgon och att natten blir lugn. Och Frida (o Nadia) kidsen kommer dricka välling igen. Jag lovar!!!

Puss & gonatt.

2009-01-08 @ 22:56:20
Postat av: Syster

Råkade skriva två inlägg om samma sak... missade att jag postat det ena redan. 22:58 = trött mamma.

2009-01-08 @ 22:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback