MÖHIPPA.....

Vilken sommar vi har haft denna helg, mellan 25-30 grader. Helt underbart. Nu vill man bara att det ska stanna kvar.
Min helg började ganska spännande i fredags.... skulle äta lunch med min kollega Mattias (tyckte dock det var lite konstigt eftesom vi har umgåtts i hela fyra dagar på utbildningen som jag varit på) men jag gick ner till receptionen coh väntade. Där står även min chef Thomas samt en annan kollega Hasse. Dom undrar vem jag ska äta lunch med och jag säger att jag väntar på Mattias.
-Är du säker på det säger Hasse? och samtidigt tar han fram en lapp där det står Uppdrag 1 på.....
Då kniper det till i magen och det ända jag år fram är - jag visste det:-)
På lappen står det att jag ska infinna mig på Stureplan 2 kl halv ett, en halv timme kvar alltså. SHIT är det nu det händer tänker jag och skakar i hela kroppen. Går igenom dom senaste dagarna i huvudet och tänker på vilka jag pratat med i telefonen, har dom låtit konstigt mm. Jag som jämt ska ha kontroll....helt plötsligt har jag inte det.

Springer upp till min avdelning och skriker ut att jag ska på min MÖHIPPA!!!! helt okontrollerad.
Tar en Taxi ner till Stureplan men hoppar av sista biten och springer ner eftersom det går fortare i lunchrusningen. Stureplan 2... vart satan ligger det? Hinner tänkta om det kan vara Sturebadet , åh vad mina kompisar är underbara jag ska få massage på Sturebadet och bli ompysslade efter dessa 4 dagar borta. Men icke, tillslut ser jag Petra stå vid baren vid Sturehof :-). Åh vad mysigt det var att få se ett känt ansikte. Skakar fortfarande om händerna och vet inte riktigt vad jag ska tro eller vad som ska hända härnäst. Vi tar in två glas champange och sen får vi sätta oss ner till bords. Längst fram på uteserveringen på Sturehof, inte illa kan jag meddela:-).
Rosén flödar och god räksallad kommer in. Vi pratar MASSOR och jag tänker hela tiden, vad gullig Petra är som gör detta för mig och bjuder på lunch. Två timmar senare är det två ganska fnittriga tjejer som sitter och har blivit ganska röda i ansiktet på kuppen. Då betalar Petra och kyparen kommer in med ett till brev där det står, Uppdrag 2.  Petra lämnar mig och där sitter jag själv lite småfull en fredagseftermiddag.
På lappen står det massa text som jag inte alls försår, Italienska tror ajg att det är. Som tur är så sitter två killar brevid mig och dom ser inte så svenska ut, mer åt det Italienska hållet. Dom tur var hade jag rätt. Dom översätter lappen och på den står det att - Vacka blivande fru. Åk nu hem till din underbara familj och fina hem och njut av helgen.
Slut på detta meddelande för stunden....

Innan jag mötte upp F o W passade jag på att shoppa lite på Massimo Dutti, man gör alltid bra inköp när man är lite onykter....
Sen forsatte fredagen hemma med min familj, Fredric gjorde super god middag, grillade och bjöd på rosa champange.
Kan säga att det var en trött blivande fru som gick och la sig i fregags, och tydligen hade jag varit med om min första sken möhippa!!!! och inte nog med det ALLA mina vänner som jag ringde till och skulle berätta vad som hade hänt hade full koll på allt. Jag som trodde typ att det var mitt jobb som låg bakom allt och ville överraska mig. HAHA, kul!!!!!



Lite chockad över allt försöker se coool ut med ett glas champange i handen....

Lyx lyx lyx!!!! Tack för en underbar fredagseftermiddag.

Kram Frida


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ar sa sot skruttan! Jag kan verkligen se dig framfor mig nar du springer upp pa kontroret och skriker helt okontrollerat att det ar din mohippa:). Vad stor Walter har blivit och saa sot! Langtar sa tills vi ses! Pussar fran mig och lilla Filippa

2009-06-02 @ 10:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback