Nu är det jul i vårt hus...

Har inte skrivit på länge och det känns som jag har så mycket som jag bara skulle vilja få ut. Men jag vet inte vart jag ska börja. Gick en promenad i parken idag med Walter efter att vi lekt massor parken. När vi gick där i solen slog det mig att vi faltiskt haft en gansk tuff höst. Jag tycker själv att jag är en ganska possitiv person men ibland måste jag reflektera lite och idag kändes det lite motigt. Jag har varit sjuk ganska mycket denna höst och det innebär månag sjukdagar från jobbet. Walter har haft både ögoninflammation och öroninflammation och varit borta från dagis. Sen i måndags råkade Fredric ut av en bilolycka när han var på väg till jobbet.Han klarade sig ok men är just nu sjukskriven till den 13:e dec. Han ska helst bara ligga ner i ett mörkt och tyst rum. Vi trodde han bådde bra men igår fick han åka in till akuten igen för han blev sämre. Illamående och yr. Det var då en läkare beodrade han att vara hemma och ta det jätte lungt. Hon sa att helst ska din fru och barn resa bort så du får vara själv...hmm inte det lättaste att göra direkt.
I morgon är dagis stäng och Fredric skulle vara hemma med Walter var det meningen men nu får jag vara hemma från jobbet i stället. 

Walter blir ganska frustrerad att hans pappa bara ligger i sängen coh inte vill leka så hans frustration blir ganska jobbig då han lägger sig på golvet och är ledsen på alla möjliga saker som han inte brukar bli annars. Jag får ta alla fajter coh allt här hemma just nu. Så det var just då i parken som alla dessa tankar kom. Känner mig otroligt TRÖTT och saknar energi!!! Men som tur är finns mormor och morfar i stan som ska hjälpa mig i veckan med hämtning på dagis bla. Men som sagt jag ska inte klaga för alla mår bra och jag är så tacksam att ha Fredric här hemma och inte på ett sjukhus. Men det var bara skönt att få skriva av mig.

Nej över till något annat som jag pysslat med under denna helg. JULFIXAT!! Har både bakat pepparkakor coh saffransbullar, vart den energin kom i från undrade jag också mitt under bullbakandet....
Sen är det så mycket jul här hemma med stjärnor i vardagsrummet/köket, ljusslinga ute på balkongen, hyasinet, amaryllis, och nyinköpta ljusstakar i vårt och Walters sovrum. Ja som ni förstår ÄLSKAR jag julen!!
Nu slutar jag skriva och lägger upp lite bilder i stället.


Före innan vi satte upp fondvägg

Efter: fondvägg med magnoliablomman

Middag hemma hos Petra, Niclas och Sixten förra helgen

Roligt att baka pepparkakor med mamma


Gummor, gubbar, lastbilar, bilar och hästar var bla några figurer som fick bli kakor

Jul i vårt hus

Mer jul...

Hur många nappar kan Walter hålla i två händer... ca 7

Mys med pappa innan han åkte in till KS....

Mys med morfar som kom på besök.

Nu blir det sängen!!
Sov gott


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vannen! Hoppas att allt kommer att vanda nu och det bara kommer att vara positiva saker som hander framover. Sadan himla tur att det gick sa bra for Fredric som det gjorde. En san sak far en att stanna upp och tanka pa hur tacksam man ska vara for vad man har.



Jag langtar sa mycket efter dig! Ses om tva veckor!



Puss Jxx

2009-11-29 @ 23:44:04
Postat av: Karin

Åh vad mysigt du har gjort det:) Och som sagt, var får du all energi ifrån, själv är jag stolt över att ha åstadkommit någon slags glögg... om man ens kan kalla det det, består av varmt vin plus en tepåse kallad vin chaud (innehållande typ glöggkryddor men inte helt och hållet) Hoppas verkligen att Fredrik mår bättre snart och att du får tillbaka din energi!

Massa snöiga hälsningar från kusinen i alperna

2009-12-01 @ 23:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback