Sjukstuga

Just nu är jag mer hemma än jag är på jobbet. Har kommit in i en riktigt ond cirkel där jag får den ena bacillen efter den andra. Förra veckan låg jag hemma i två dagar med feber och ont i huvudet och halsen. Får panik när jag är borta så mycket från jobbet så i torsdags piffade jag till mig och gick till jobbet, så även i fredags om ännu inte piffigare... På förmiddagen small det liksom nästan till i örat, gjorde så j...a ont så att tårarna kom. Det gör det ganska lätt på mig när jag är sjuk för då blir jag typ 7 år igen och vill att pappa ska hämta mig från skolan. Men i fredgas var det min chef som fick sätta mig i en taxi. Sen var det bara att gå till läkaren och få penicillin mot öroninflammation. Trodde bara det var barn som kunde få det men tydligen inte.

Har fortfarande ett enormt lock i höger öra så jag hör inte så bra, men idag känner jag att enegin börjar återvända och jag kan busa med Waqlter på normalt sätt. Han har ju också självklart fått öroninflammation i båda öronen. MEn det var av en händelse som vi gick till läkarne för att kolla det igår. Han hade varit lite ledsen på natten coh på morgonen tog han sig för örat. Så jag tänkte att det är lika bra att kolla. Och jag hade en rätt känsla. Men vi får inte i honom någon penicillin eftersom den smakar skit så i dag ringde jag till läkaren och fick en ny medicin utskriven. Har dock inte gett den till Walter ännu, han ska få den överraskningen när han vaknar. Men det konstiga är att vi ser inga tecken på att han har ont... så det känns så knäppt att ge detta....

Nu vill jag bara att vi ska bli friska så vi få återgå till det normala. Walter tror väll att vi alltid ska ha det såhär, några dagar på dagis sen hänga hemma med mamma och mysa. Han lider verkligen inte av det för han älskar att vara hemma. Igår köpte Fredric hem en gammal hederlig Pippi Långstrump film och både jag och Walter satt som klistrade framför TV´n. Annars är det bilar i hela vardagsrummet och han tävlar med sina små bilar på elementen. Vår son är verkligen helt tokig i bilar. Han sover med dom, äter med dom, badar med dom, kan till och med ropa effter sin favobil i sömnen. Inte nog att han ska ha femtioelva nappar när han ska sova han ska ju även ha sin bil. Vet exak vad han ska få i julklapp.

Nu ska jag odna lite kaffe och snart vaknar nog lillkorven då ska vi se hur det går med penicillinet.

Hej från oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback