Tillbaks till verkligheten

Idag var både jag och Fredric tillbaks till jobbet och Walter på dagis. Kändes så skönt att få gå till jobbet idag med massor av energi och skönt att få komma ur dom gråa Nike byxorna. I stället blev det svart kjol, stövlar och en ny tröja från Indiska. Härligt!!!
Dagen på jobbet gick otroligt fort med massa möten och ett inspirerande planeringsmöte med min kollega.
Vid halv fyra fick jag stressa i väg på cykeln och hämta Walter. Det hade gått jätte bra men han hade blivit trött på eftermiddagen och det förstår jag.Han går fortfarande på penicillin. Frågade hur det hade gått med maten idag eftersom han är lite knepig när det gäller mat. Sådär sa fröken, vad var det för mat då frågade jag? Kräft-strömmin sa hon då.... Ja kanske lite konstig mat sa hon då. Något konstig, hur kan man servera kräft-strömming till barn som är 1-3 år. Jag skulle inte äta det faktiskt. Blev faktiskt irriterad när jag gick hem för fröken sa att det inte var många barn som hade ätit. Hur ska dom orka en hel dag med massa bus och lek om man inte får någon mat som dom äter. Allt tyder så på besparing av pengar.... Inte helt rätt när det gäller våra barn tycker i alla fall jag.

Det fick bli god mat när han kom hem i stället. Jag och Fredric firar 5 år idag så vi lyxade till det med ett gottvin och hämtmat från Caffé Nero både varmrätt och efterrätt. Tänk att det var för exakt fem år sedan som vi kysste varandra på Sturecompaniet och allt skulle vara så hemligt eftersom vi jobbade på 3 båda två och intgen skulle få reda på det. Inte visste man då att vi skulle sitta här 5 år senare med en snart 2 åring och gifta. Lycklig är jag att det blev vi två!!

Nu ska jag fortsätta njuta av vin och snart blir det Grays, hoppas det är lika bra som förra veckan för då var det ett grymt bra avsnitt.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback