Vardagen

Hösten är egentligen redan här även om jag inte riktigt vill tro det, men när man vaknar och det är ganska mörkt ute samt när det blir mörkt redan kl sju på kvällen då är det höst. Men samtidigt som jag älskar dom ljusa  och varma sommarkvällarna så är det ganska mysigt med hösten.
Man får tända massoar av ljus, man får köpa nya höstkläder och stövlarna åker fram igen sen smakar rödvinet lite godare på hösten.

Nu är jag och Fredric inne i våran nya vardag där lämning och hämtning på dagis ingår. Ordet vardag låter så tråkigt tycker jag men  jag är ändå in te rädd att vi ska hamna i en tråkig vardag. Vi får se till att kunna göra det där lilla extra även mitt i veckan. Walter har äntligen kommit in i dagis rutinerna, i morse när Fredric lämnade honom så var det första gången som han inte var ledsen och det var SÅÅ skönt att höra. Dagen hade gått så bra och när jag hämtade honom (som för övrigt ärsåå mysigt, jag vet inte hur fort jag ska cykla för att komma fram till dagis) lekte han för fullt med en kille och blev så glad att få se mamma och ville visa alla bilar och lego som fanns. Walter går ju på samma avdelning som Nadia, så gulligt. Tänk dom har känd varandra sen dom var 8 veckor och nu är dom 20 mån och går på samma dagis. Vi följde i alla fall med Julia, Nadia och Olivia hem och vi drack kaffe och fick prata igen oss på allt vi missat att följa upp.
När Fredric kom hem tog jag bussen nertill Cafe Nero och träfade en gammal kollega. Vi pratade massa bröllop eftersom vi båda gifte oss i augusti och jag unnade mig ett glas rött vin, väldigt gott!!!

Walter var fortfarande vaken när jag kom hem så vi fick gossa massor för han blev så till sig när jag kom hem mitt under nattningen så då kunde han inte somna. Vi läste massor av böcker och sjöng sånger. Han älskar när vi sjunger och han har blivit så duktig att sjunga med.

I morgon är det torsdag och min kalender är full, en spännande och givande dag med andra ord.
På fredga är jag LEDIG och det ska bli så mysigt att ha den dagen i hop med Walter.

Nu blir det sängen.

God Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback