Påsk hemma hos Fam Gatu

Vi har en väldigt mysig Påsk hemma i Stockholm även i år. Det är så skönt att vara kvar hemma i stan. Det är inte så ofta vi är hemma över en långhelg. Vi åker alltid i väg antingen till Tällberg eller Karlstad men i helgen har vi bara varit hemma och Natta kom upp till oss i torsdags. Igår på påskafton fixade jag en påskbuffe lunch och min farmor kom över. Solen sken och det var runt 11 grader. Vi kunde till och med sitta ute på balkongen och dricka kaffe. Lägger upp bilder över våran påskhelg.


Vi målar ägg

Påskbordet är klart med ny duk från Indiska.

I år fick jag inspiration från Elle Mat & Vins påskbuffé. Det var allt från mangosalsa med kalkon, örtpotatissallad, ägg och kaviar "paj", laxrullar, grillad sparris med limeaioli. Sen gjorde jag självklart våran sillröra som alltid måste vara med på buffé bordet. En lyckad påsklunch måste jag säga själv.

Min farmor som pratar och lyckas alltid göra lite miner med munner... MEn hon var så glad att få träffa Walter eftesom det var ganska många månader sen sist.

Farmor och jag

Tjejena


Mys med faster

Vi fick äntligen njuta av solen ute på balkonen efter den långa vintern...

På kvällen tog vi en promenad ner till Kalbergsslott där Walter fick mata fåglarna som han tycker är såå kul.

Våran sötnos

Hela familjen

Fåglarna blev så glad när Walter kom och önskade dom Glad Påsk.

Vi avslutade påskafton med att ta en drink på Paus på Rörstrandsgatan, väldigt mysigt och gott!!

Ha en fortsatt bra påskhelg och njut!!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback