Hemma igen

Ja vi har varit hemma i några dagar, vi landade i söndags runt lunch och då var vi 7 timmar försenade från Bangkok så det var riktigt skönt att äntligen sätta fötterna på svensk mark igen. Har varit så extremt trött dessa kvällar sen vi kom hem så jag har inte orkat skriva och avsluta våran semester på bloggen.

Sist jag skrev var vi på Koh Lanta och efter det hade vi 2 1/2 super lyxiga dagar i Bangkok. Vilket hotell vi kom fram till, har aldrig bott så flott förut. Vi blev behandlade som sjärnor. Vi bodde på 47:e våningen och rummet var en svit. Lyx lyx lyx!!
Bangkok inehöll shopping, goda middagar på hotellrummet, dring på 61:e våningen med hela Bangkok framför sig, tokiga och farliga Taxi turer med Walter i mitt knä (var riktigt rädd en gång då jag trodde vi garanterat skulle krocka) trafiken i Bangkok är inte rolig, man kunde sitta i över en timme i kö och det var verkligen inte en höjdare. Det var kul att få se denna stad men den är inte att rekomendera att besöka med små barn.

Här kommer lite bilder fårn dom sista dagarna.

I den här bilen fanns det i alla fall säkerhetsbälte.

Såhär glad blir en mamma av att få komma in i ett lyxhotell!!!

Walter fattade nog inte hur bra han hade det när han låg och drack välling i sängen med rosenblad....

Vi beställde upp middag till vårt rum första kvällen, det stod även en flaska rött och välkomnade oss, hur gott var inte det då...

Walter var grymt imponerad va utsikten på morgonen

Jag blev imponerad av den otroligt goda frukosten som vi beställde upp, ALLT var så gott.

Drink på taket som låg på 61:a våningen. Inget för barn direkt så det blev en snabb drink, men ett minne.

Vilken utsikt!!

Walter lyxade också till det sista dagen att ta upp mat på rummet, dom egnagjorda fish and chips var en favorit.

Två st som myste på SPA avdelningen innan det var dags att bege oss ut till flygplatsen.

Såhär glada var vi att få åka hem för nu var vi klara med denna resa. 5 min senare får vi redan på att planet är sönder och vi ska åka 7:30 på morgonen efter. Jag blev så arg och ledsen, ville ju bara hem och då missade vi hela nattflygningen med barnen.... 

Glada tjejer, vi var dock inte lika glada efter en stund när vi fått beskedet om att vi var tvungna att bo en natt till på ett hotell närliggandes vid flygplatsen.

Här är Adele så trött, kl är 7 på morgonen och vi väntar på att få gå ombord. Barnen har sovit ca 5 timmar. Men efter lite hamburgare och pommes vem blir inte glad av det :-)


Tack underbara fam Schere för en jätte härlig och minnesvärd semester. Den har givit så många skratt och roliga dagar och kvällar. Det har varit en lyx att få umgås så nära och lära känna Adele under dessa veckor.

Lilla sötnosen, saknar dig redan!!!

Nu tackar jag för denna semester och allasom följt oss på våran resa. Nu återgår vi till vardagen och jag ser fram i mot våren, det har redan börjat bli ljusare på eftermiddagarna.
Walter har gått två dagar på dagis och lämningarna är inge roliga men sen har han det så bra och roligt på dagis, känns skönt att han får den stimulansen som han behöver. 

Kl är snart nio och jag brjar bli rikigt trött så det blir snart sängen, men jag håller ut lite mer  för varje kväll som går. Walter har kommit in i tiden extremt bra.


Fin bild på Walter fick avsluta detta långa inlägg...

Kram


Kommentarer
Postat av: Catherine

ÅÅÅ VILKET HÄRLIGT INLÄGG!!

Till och med jag fick en klump i halsen när jag läste det. Det har verkligen varit helt underbart att få spendera dessa veckor med er 3 och "Blixtenq

2010-02-11 @ 08:34:54
Postat av: Cat

2010-02-11 @ 15:12:27
Postat av: Catherine

Hahah jag tänkte väl att mitt inlägg inte gick iväg. Det där var ju bara halva... Men jag sa det jag tänkte i telefon istället :)

2010-02-11 @ 15:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback