Utflyktsdag ute på havet

I morse gick jag och Catherine ner till stranden redan kl halv nio för att bli hämtade av en speed båt. Det var en del som stod och väntade på att just deras båt skulle komma och hämta upp en. Båt efter bår kom coh åkte, tillslut kommer en liten kille fram till oss och frågar vilken ö vi skulle åka med. Jag pekar på en röd båt som kommer och säger att vi ska åka med den här. Men killarna på båten bara vickar på huvudet, hämtar upp en familj och sen drar dom med full fart. Där står vi helt själva och ALLA båtar har åkt utan oss!!!
Den lilla killen på stranden börjar ringa massa samtal och man ser hur han svettas mer och mer. Han pekar på den röda båten som är ganska liten ute på vattnen vid det här laget och säger att  -det där var er båt!!! Ja det var ju det jag sa.
Det som har hänt är att vi blivit inbokade på turen i morgon fast på vårt kvitto står det idag. Dom fixar i alla fall fram en bil som kör oss i en jäkla fart längt Koh Lanta kusten för att hinna i kapp den röda båten. MY GOOD säger jag bara, jag är glad att våra barn inte var med på denna lilla biltur.
Efter några mil kommer vi tillslut i kapp båten och vi kliver ombord i en fullsatt båt som tittat lite konstigt på oss... Vi två fick oss i alla fall ett ordentligt skratt.

Tillslut fick vi njuta av våran båtfärd och den innehöll snorkling på två olika öar, simma igenom en kolsvart grotta för att tillslut komma fram till en strand, coolt men jag var ganska nervös innan jag hoppade i vattnet. Med flytväst kan tillläggas. Sen hängde vi på en härlig strand i 2 tim där vi åt mat och bara slappade i solen med en bok. Vi kom hem runt halv fyra och det var riktigt skönt att få en egen dag utan både barn och män.


Full färd i bilen för att komma i kapp båten

Två glada tjejer som tog sig i genom grottan

Jag var så glad att jag tog flytväst

Lyxdag för mammorna

Mysig ö som vi tillbringade 2 tim på

Nästa måndag har jag inte den här utsikten framför mig kan jag lova...

Sådär god thailunch... Men så härligt att bara få sitta i bikini.

Catherine njuter i av en bok i skuggan, det var 1 år sedan hon läste en bok sist. Vad är inte bättre att läsa än "Elsas mode" då.

Detta var våran måndag och den var en bra start på februari kan jag säga.

Kram från oss.

Kommentarer
Postat av: Maria Scher

Vilket härlig dag för er flickor! Och din klänning är jättefin!

Kram

2010-02-01 @ 20:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback