Vardagen rullar på med dess inslag...

Sitter hemma i soffan och det är måndag eftermiddag, med andra ord, jag är hemma med en sjuk Walter. Läste i tidningen mama när jagkom hem från Thailand att Februari är den månaden då vi föräldrar VAB:ar mest på hela året. Skönt tänkte jag att vi nästan missar den månaden.... men så fel jag hade. I går kväll efter att vi varit på 2:år kalas hemma hos Nadia märkte jag att Walter inte var helt ok, och det visdae även tempen som stod på över 38 grader. I natt har han legat på 39. Så jag fick ta årets först VAB dag.

Men denna helg bjöd ockås på lite olika inslag. I lördags hade vi en skön hemma dag, jag fick äntligen åka till ICA Maxi och storhandla!! Och jag storhandlade verkligen, insåg nämligen att jag "glömt" att använda mitt ICA betalkort när vi var i Thailand så när jag kollade hur mycket pengar jag hade kvar så blev det en extremt trevlig överraskning. På kvällen var vi bjudna på Adeles 1:års kalas/fest. Det var så mysigt att få komma bort och hem till Catherine, Fredrik och Adele igen, hade saknat deras närvoar under veckan. Sen var det så kul att träffa alla andra vänner och dricka vin och babbla. Kvällen hade dock kunnat sluta lite mindre dramatiskt. Walter ramlade nämligen in i deras glasbord och slog upp ett jack i pannan. Blod, tårar, lite panik, snabb bilfärd till Astrid Lindgren på KS och 1 1/2 tim senare så var vår älskling sydd i pannan med 5 stygn. Han var så duktig. Det var mer jag som inte kunde förstå hur dom skulle lyckas sy i våran sons huvud när han har en sådan vilja och styrka. Men han fick ligga på mig och det krävdes 3 personer som höll fast honom och en läkare som gjorde ett fantastiskt jobb. Något som man inte vill vara med om som föräldrer men ngt säger mig att det där var säkert inte sista gången....
Han mår bra i huvudet nu som tur är och vi ska ta bort stygnen i veckan. Hoppas han bara kryar på sig med febern och hostan för både jag och Fredric har jätte mcyket på jobbet.

Igår passade vi även på att pricka av våran inköpslitsa gällande nya saker till vårt hem. Ett bord stod som prio ett. Vi har köpt bordsben för säkert ett halvår sen men inte någon bordsskiva. Men igår slog vi till och vi gjorde ett kanon klipp. Det är ett Hay bord från Loop Stand.

Loop bord
Det var ett märke undertill av bordet som inte synd så därför fick vi bordet extremt rabbaterat. Helt galet billigt faktiskt. Så då passade vi på att köpa nya spots till köket som vilängesuktats efter. Det blev så fint alltihopa coh jag älskar vårt stora fina matbord.  Nu saknas bara dessa stolar...
Eames Plastic Side Chair
Gillar dom vita med träben... Ja ja det får bli en annan gång.

Är så sugen på något gott, det kanske får bli lite äppelmuffins när Walter vaknar, om han orkar hjälpa mig med det vill säga.

Kram från sjukstugan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback