En helg i Karlstad

I fredags tog jag och Walter morgontåget ner till Karlstad, det är så skönt att åka tåg i stället för att sätta sig i en bil sent på kvällen. I tåget kan man röra sig fritt och Walter behöver inte sitta fast.
Det blev en 3 timmars resa med goda smörgåsar och Alfons Åberg. Just nu är det mycket Alfons. Skönt tycker jag eftersom det annars BARA varit Cars och Rorri.

Envis som han är skulle han självklart ha jackan på sig under hela resan.

Helgen har varit bra och med mycket sol. Vi har fyllt helgen med pulkåkning, även fast W föredrar att vara inne och leka med alla Filips leksaker.... Alla tjejer åkte in till Karstad och shoppade, jag fick med mig nya vårkläder och vårjacka. Snälla vår kom nu!!!!
Vi har ätit goda middagar, grillat ute i solen, firat Fredrics mormor som fyllde 70 år. Och så hade vi lördagsmys framför melodifestivalen.
Åter igen tycker jag det är så synd att vi inte bor närmre varandra. Walter älsar verkligen sina farbröder, fastrar och farmor och farfar. Men vi får njuta av den kvalitetstid vi får ihop.

Pulkåkning i fredags

Farbror Anton var med och busade i backen

Ett vårtecken att få grilla och äta korv ute!!!

Natta, jag och Anton och en underbar blå himmel.

Ett försök att få hela familjen på samma foto.

Vi avslutade helgen med ett besök på IKEA och 3 korvar till Walters.
Bilen som syns i bild är nya favoriten Cicci som är med i Rorri. Hon följer med Walter överralt.
Idag när jag hämtade honom på dagis så frågade fröken Marie vem Cicci är :-)....  för han hade pratat väldigt mycket om henne. Han är så fast vid sina bilar.

//Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback